از ابتدای سال جاری تاکنون؛

بازگشت 58 واحد صنعتی راکد در خوزستان به چرخه تولید

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خوزستان از بازگشت 58 واحد صنعتی و تولیدی راکد در استان از ابتدای سال جاری تاکنون به چرخه تولید خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خسروی، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با اشاره به بازگشت 58 واحد صنعتی و تولیدی راکد در استان به چرخه تولید در سال جاری اظهار داشت: فعال شدن این واحدهای صنعتی در بخش های مختلفی از جمله صنایع غذایی و شیمیایی سبب ایجاد فرصت شغلی برای 805 نفر گردید.

وی به اهمیت فعال کردن واحدهای صنعتی راکد برای ایجاد اشتغال در خوزستان اشاره و تصریح کرد: 16 کمیته تخصصی برای عارضه یابی و ارائه راهکارهای علمی و عملی برای فعال سازی واحدهای صنعتی راکد در خوزستان تشکیل شد.

خسروی، رونق سرمایه گذاری را از دیگر راه های ایجاد اشتغال در شهرک های صنعتی دانست و اذعان داشت: از ابتدای امسال تاکنون 147 مورد سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی خوزستان انجام شده که پیش بینی می شود این تعداد تا 160 مورد نیز افزایش داشته باشد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در ادامه افزود: همچنین در سال جاری تاکنون به 38 واحد صنعتی که میزان تولید آن ها از ظرفیتی که داشتند کم تر بود، تسهیلاتی به مبلغ 800 میلیارد ریال اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: پرداخت این تسهیلات سبب شده که برای یک هزار و 300 نفر شغل ایجاد شود و برای افراد شاغل در این واحدها نیز تثبیت شغلی صورت گیرد.

علی خسروی به تشکیل نظامی به نام مبادلات فرعی اشاره کرد و بیان داشت: این نظام یکی از راه های مدرن و موثر سازمانی برای ساماندهی صنایع کوچک و متوسط است.

وی در ادامه گفت: این نظام در حوزه نفت و گاز فعالیت دارد و در آن، بین پیمانکار اصلی که کار تهیه قطعات اصلی در این بخش را انجام می دهد با پیمانکار کوچک ارتباط برقرار می شود تا از خرید کالای خارج از استان جلوگیری شود و باعث ایجاد اشتغال و رونق مالی در درون استان گردد.

خسروی به برگزاری 500 دوره آموزشی تقویت واحدهای صنعتی در سال جاری اشاره و اذعان کرد: در این دوره ها 8 هزار نفر از کارکنان واحدهای صنعتی آموزش دیدند.

وی اظهار داشت: 71 شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان وجود دارد که بالغ بر 12 هزار نفر در این مراکز مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/گ

58 واحد صنعتی راکد در خوزستان به چرخه تولید بازگشتند

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.