برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بیماری های واگیر دار در اردکان

دوره آموزشی آشنایی با بیماری های واگیر دار با هدف افزایش آگاهی مراکز بهداشتی در خصوص پیشگیری و نحوه تشخیص این نوع بیماری ها در اردکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز یزد ؛ حمید رضا مروتی کارشناس بهداشت و درمان شهرستان اردکان گفت: دوره آموزشی آشنایی با بیماری های واگیر دار  برای مسئولان فنی و مربیان مراکز روزانه و شبانه روزی بهزیستی با همکاری شبکه بهداشت و درمان  شهرستان اردکان برگزار شد.

مروتی افزود: این دوره آموزشی  با هدف افزایش آگاهی مراکز درخصوص نحوه تشخیص، درمان و پیشگیری از این بیماری ها برگزار شد.

وی گفت : در این کارگاه آموزشی مطالبی از جمله آموزش بهداشت عمومی، حفاظت فردی، اماکن پرخطر، راه های ورود و مقابله با بیماری های واگیر دار به فراگیران آموزش داده شد.

کارشناس بهداشت و درمان شهرستان اردکان اظهارکرد: شیوع بیماری‌های نو پدید در دهه‌های اخیر و تاثیر این بیماری‌ها بر سلامت  جامعه، بر لزوم آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص راه‌های پیشگیری، کنترل و درمان آن‌ها می افزاید.

این مسئول با اشاره به زندگی دسته جمعی در مراکز بهزیستی و شیوع این بیماری ها گفت: نحوه شناسایی و کنترل این بیماری ها مهم و ضروریست و با توجه به اینکه علت اصلی بوجود آمدن این بیماری ها عدم رعایت بهداشت فردی است اولین قدم در پیشگیری از این بیماری ها در مراکز رعایت بهداشت فردی و آموزش همگانی است .

انتهای پیام/ غ

رعایت بهداشت فردی اولین قدم در پیشگیری از  بیماری های واگیر دار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.