ذوالفقارنسب: تیم فوتبال امید به یک مربی خارجی کارآمد نیاز دارد

تیم فوتبال امید گفت: تیم ملی امید برای موفقیت به یک مربی خارجی کارآمد و آگاه نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان بیژن ذوالفقارنسب مربی و کارشناس فوتبال و عضو شورای عالی آموزش فدراسیون فوتبال در گفت وگوبا رادیو درباره وضعیت تیم امید گفت: 3 سالی هست از تیم امید صحبتی نمی شود. تا بازی های آسیایی جاکارتا و المپیک 2020 زمان زیادی باقی نمانده است. زمانی که بنده این تیم را هدایت می کردم با مشکلات فراوانی از جمله مشکلات عدیده سربازی بازیکنان و خروج از کشور آن ها روبرو بودیم.

او افزود: عدم هماهنگی میان وزارت ورزش وجوانان، فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک دلیل اصلی ناکامی این تیم است. لازم است برآیند هماهنگی و برنامه ریزی این سه نهاد به موفقیت تیم پایه منجرشود. باید هر چه زودتر نشستی صمیمانه، منطقی و حرفه ای برای انتخاب کادر فنی این رده سنی برگزارشود و برنامه ها و اهداف تشریح شود.

ذوالفقارنسب در توضیح مشکلاتی که گریبان گیر تیم ملی امید شده است اظهار کرد: امروز حامیان مالی نقشی اساسی در ورزش دارند که متاسفانه تا لحظه آخر تکلیف آن ها در فوتبال ما مشخص نیست. همکاری باشگاه ها با تیم امید بسیارضعیف است. نحوه انتخاب مربیان نیز این رده جای سوال دارد.

کارشناس فوتبال افزود: فوتبال ما در 7 سال اخیر بازیکنان خوبی داشته است. این اتفاق حاصل برگزاری مسابقات لیگ امیدهاست. خوشبختانه وضعیت بازیکنان امید مناسب است. باشگاه های پیکان، سایپا، فولاد خوزستان، سپاهان و ذوب آهن بر روی رده های سنی پایه خود سرمایه گذاری می کنند و از آن ها بهره می برند.

عضو شورای عالی آموزش فدراسیون فوتبال بیان کرد: تیم امید فعلی با تیم امید 15 سال پیش تفاوت دارد. بازیکنان امروز دیده می شوند. اگرمربی خوبی هدایت تیم ملی امید را دردست بگیرد و برنامه های خود را اجرایی کند مطمئنا موفق خواهد شد. معتقدم تیم ملی امید امروز به یک مربی خارجی آگاه، کارآمد و با تدبیر نیاز دارد. ضمن این که فوتبال پایه نیازمند مدیریتی قوی، بازی های تدارکاتی مناسب و برنامه ریزی کارآمد است.

انتهای پیام/ 

اظهارات ذوالفقارنسب درباره تیم ملی امید 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار