زنان هراتی: تاپی باعث دگرگونی اقتصادی می‌شود

شماری از زنان هرات بر این باورند که آغاز کار عملی تاپی در افغانستان می‌تواند باعث دگرگونی اقتصادی و پیشرفت اجتماعی شود.

زنان هراتی: تاپی باعث دگرگونی اقتصادی می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از زنان فعال در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی، زنان شاغل و مقامات دولتی امروز ضمن دیدار با والی هرات، خواهان استفاده از توانمندی زنان در بخش‌های مختلف پروژه تاپی شدند.

در این دیدار که در تالارغازی امان الله صورت گرفت، شرکت کنندگان اعلام کردند که بدون سهیم ساختن زنان در پروژه‌های زیر بنایی، تکمیل همچون طرح‌های بزرگ ناممکن است.

"محمد آصف رحیمی"، والی هرات نیز از پروژه تاپی بعنوان مهم‌ترین طرح اقتصادی منطقه یاد کرد و گفت: "اجرای پروژه تاپی می‌تواند معادلات منطقه‌ای را تغيير داده و کشورها را با هم پيوست دهد.

این مقام بلند رتبه دولتی با اشاره به موضع‌گیری‌های جدی جامعه روحانیت و شخصیت‌های مطرح سیاسی در جهت حمایت از پروژه تاپی اظهار داشت: "جاي خوشی است كه قبل از اين، علما نيز از اين پروژه حمايت كردند.

رحیمی ادامه داد: اجرای این پروژه سبب تامين انرژي پايدار بخش‌های توليدی در شهرک صنعتی و دسترسی آسان مردم به انرژی ارزان، ايجاد اشتغال و كمک به توسعه اقتصادی می‌شود.

والی هرات عنوان کرد: هرات جايگاه بلندی را در اقتصاد افغانستان به خود اختصاص خواهد داد و به مرور زمان پروژه‌هاي بزرگي در این ولایت مهم عملي خواهد شد.

در این نشست، طرح بانوان ولایت هرات مبنی بر راه‌اندازی سمپوزيم تاپی به هدف جلب حمايت اقشار مختلف، برگزاری كنفرانس علمی از سوی دانشگاه در این رابطه و راهکارهای افزایش مشارکت زنان در بخش‌های مختلف تاپی را به بحث و تبادل نظر گرفتند.

زنان شرکت کننده از اجرای اين پروژه حمايت کرده و تاكيد کردند كه منفعت اين پروژه تمام اقشار را زير پوشش قرار مي‌دهد .

در اخیر این نشست پنج گروه کاری از بانوان ایجاد شد تا پیرامون برگزاری سمپوزیم اهمیت پروژه تاپی صحبت و تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، هرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار