نخستین رالی خانوادگی - گردشگری حرم تا حرم در مشهد

نخستین رالی گردشگری خانوادگی از حرم حضرت امام رضا (ع) تا حرم حضرت امام حسین (ع) چهارم تا هشتم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

نخستین رالی خانوادگی - گردشگری حرم تا حرم در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر کل امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی امروز در نشست هماهنگی برگزاری این رالی در مشهدگفت: این اتومبیل رانی با هدف ترویج فرهنگ گردشگری توام با معنویت توسط ورزشکاران خودروسوار کشور انجام می‌شود.

مهدی فروزان افزود: در این اتومبیل رانی ۵۰ تا ۶۸ دستگاه خودرو سواری به صورت همزمان مسیر سه هزار کیلومتری مشهد تا کربلا را می‌پیمایند.

وی گفت: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران مسئولیت هدایت، پذیرایی و تامین امکانات رفاهی شرکت کنندگان در این رالی را در طول مسیر بر عهده دارد.

فروزان مبلغ پرداختی از سوی هر فرد شرکت کننده در این رالی را ۲ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: مهلت ثبت نام در سامانه مربوطه تا سه شنبه هفته جاری است.

وی گفت: کلاس‌های توجیهی و آموزشی به ویژه نقشه خوانی نیز برای شرکت کنندگان در این رالی سوم اسفند ماه از سوی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

مدیر کل امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی افزود: شرکت کنندگان در رالی مزبور چهارم اسفند ماه در زیرگذر حرم مطهر رضوی گرد هم می‌آیند و پرچم متبرک حضرت امام رضا (ع) به سرپرست گروه رالی برای حمل آن در طول مسیر اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: اتومبیل رانان سفر خود را از بوستان وحدت در بولوار ولایت مشهد آغاز می‌کنند و در روز نخست ۶۷۶ کیلومتر مسیر مشهد تا سمنان، روز دوم ۵۳۵ کیلومتر مسیر سمنان تا بروجرد و روز‌های بعد به ترتیب ۳۶۵ کیلومتر مسیر بروجرد تا ایلام و ۳۶۵ کیلومتر مسیر مرز مهران تا کربلا را می‌پیمایند.

مدیر کل امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی بیان کرد: شرکت کنندگان در طول مسیر با هدایت کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری هر شهر دیدن می‌کنند.

فرزوان گفت: این رالی به صورت مسابقه برگزار می‌شود و سه نفر نخست که به کربلا برسند، به عنوان برندگان رالی اعلام می‌شوند.

وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری این رالی گام‌های موثر برای ارتباط بیشتر بین ۲ کشور ایران و عراق برداشته شود.

 
انتهای پیام//ف.ف
 

نشست هماهنگی برگزاری رالی خانوادگی - گردشگری حرم تا حرم 

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.