مديرعامل انجمن ديابت استان همدان:

راه اندازی اتوبوس دیابت در همدان

مديرعامل انجمن ديابت استان همدان گفت:راه اندازی اتوبوس دیابت با هدف پیشگیری از بیماری دیابت خواهد بود.

اتوبوس دیابت در همدان راه اندازی میشود به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ناهید کوثری مدیرعامل انجمن دیابت استان همدان بیان کرد: راه اندازی اتوبوس دیابت با همکاری سازمان اتوبوسرانی شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.

وی هدف از راه اندازی دیابت را آموزش و پیشگیری از بیماری دیابت دانست و افزود: این اتوبوس در سطح شهر گشته و اقدامات غربالگری و آموزش در مورد دیابت را در برنامه خواهد داشت.

مدیرعامل انجمن دیابت استان همدان با بیان اینکه هنوز در مراحل اولیه انجام اقدامات هستیم و مشخص نیست چه زمان آن را راه‌اندازی کنیم، افزود: به منظور ترویج فرهنگ سلامت این اقدام در دستور کار است.

کوثری با اشاره به اهمیت غربالگری و شناسایی افراد مبتلا به دیابت که از بیماری خود اطلاعی ندارند،تصریح کرد: ارائه خدمات مطلوب درمانی و آموزش به افرادی که با بیماری دیابت مواجه هستند در راستای پیشگیری از این بیماری قرار گرفته است.

وی با تاکید به اینکه اتوبوس دیابت در پارک‌ها، میادین اصلی شهر و مکان‌های تجمع شهروندان مستقر شده و خدمات مشاوره تغذیه، غربالگری تست قند خون، نحوه تزریق انسولین و فشارخون را به مراجعین ارائه خواهد داد،خاطر نشان کرد: این اتوبوس به صورتی طراحی شده که پزشک، پرستار، مشاور و کارشناس خدمات متعدد را به صورت رایگان به مراجعین ارائه می‌‌دهد.

انتهای پیام/ب

راه اندازی اتوبوس دیابت در استان

 

برچسب ها: دیابت ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.