تعمیم آرمانهای انقلاب و ایثارگری مردم به نسل جوان

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با مستند سازی، حماسه های مردم استان در دوران دفاع مقدس به آیندگان تعمیم داده شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  استاندار در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که به منظور چگونگی تخصیص اعتبار برای ایجاد مرکز فرهنگی و موزه‌ی دفاع مقدس برگزار شد گفت:تاریخ ایثارگری رزمندگان استان فصلی ارزشمند و بی نظیر درتاریخ حماسه و میراثی گرانبها برای نسل‌های آینده است.

احمدی افزود: باید با تقویت و مستند سازی حماسه‌های مردم این دیار در ۸ سال دوران دفاع مقدس فرهنگ دفاع از میهن و آرمان‌های انقلاب اسلامی را به آیندگان تعمیم داد.

استاندار با ابراز نگرانی از ایجاد نشدن این مرکز فرهنگی و عدم اهتمام مدیران در استقرار آن افزود: باید با تدوین برنامه‌ی حساب شده و تخصیص کامل اعتبار مورد نیاز، این مرکز را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه گسترش فعالیت‌ها در حوزه‌ی ایثار به عنوان یک پدافند غیر عامل می‌تواند در حفظ این روحیه‌ی ارزشمند کمک کند اضافه کرد: با آمیختگی هنر و ادبیات جنگ، این مرکز یکی از مراکز موثر در تقویت فرهنگ ایثارخواهد شد.

احمدی ادامه داد:در عین حال ایجاد این مرکز باید با رعایت استاندارد‌ها و متناسب با نیاز استان و همچنین با مدیریت هزینه‌ها ایجاد شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم گفت: تاکنون با دستور رییس جمهور ۱۰ مرکز فرهنگی و موزه‌ی دفاع مقدس در ۱۰ استان کشور ایجاد شده است که در تبیین فرهنگ غنی ایثارو شهادت موثر بوده است.

سرهنگ آسمند به مشارکت گسترده‌ی مردم کهگیلویه وبویر احمد در عرصه‌های مختلف دفاع ۸ ساله اشاره کرد و افزود: ایثارگران دفاع مقدس این استان به اذعان سردار فاتح سلیمانی در دفاع از حرم و مردم مظلوم عراق و سوریه نیز موثرترین حضور را داشتند.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد این مرکز فرهنگی اضافه کرد:با وجود تخصیص زمین در دو نقطه از شهر یاسوج متاسفانه در سال‌های گذشته عزمی جدی برای استقرار آن وجود نداشت.

انتهای پیام/ش

ایجاد۱۰ مرکز فرهنگی و موزه‌ی دفاع مقدس در ۱۰ استان کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.