افرایش آسفالت راه‌های روستایی خراسان رضوی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از افرایش آسفالت راه‌های روستایی طی امسال در استان خبر داد.

افرایش آسفالت راه‌های روستایی خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمدرضا اخوان عبداللهیان امروز در نشست شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: در روستا‌های بالای ۵۰ خانوار این استان شاخص راه آسفالت از ۸۷ درصد در سال ۱۳۹۲ به حدود ۹۵ درصد در سال جاری رسیده است که این میزان از میانگین کشوری بالاتر است در حالی که در سال ۱۳۹۲ سه تا چهار درصد از میانگین کشوری پایین‌تر بود.

وی افزود: ۷۸۰ کیلومتر راه روستایی ظرف چهار سال اخیر در خراسان رضوی احداث و ۸۰۰ کیلومتر هم آسفالت شده است. در هر سال بطور متوسط ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر راه در این استان آسفالت می‌شود و بیشتر این کار‌ها در نقاط محروم انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در موضوع آسفالت راه عقب افتادگی در شهر‌های کلات و بخش صالح آباد تربت جام زیاد است لذا بنا است جشن برخورداری کامل روستا‌های بالای ۵۰ خانوار در سال آینده برگزار شود.

عبداللهیان افزود: ۱۱۱ کیلومتر آزادراه در خراسان رضوی وجود دارد. آزادراه مشهد، چناران، قوچان و حرم به حرم هم در حال انجام است که با بهره برداری آن‌ها طول آزادراه‌های استان به ۴۳۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

وی گفت: ساخت ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در دست اجرا و مناقصه است و ۷۳۰ میلیارد ریال هم به پیمانکاران راه‌های روستایی بدهی داریم. ۸۰ کیلومتر راه روستایی آماده بهره برداری است که چند کیلومتر از آن در دهه فجر به بهره برداری رسید و مابقی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: برای ساخت ۱۲۹ کیلومتر راه روستایی قرارداد بسته شده و ۱۲۸ کیلومتر دیگر هم در حال مناقصه است.

محمد پارسا افزود: هم اکنون ۹۳،۲۲ درصد راه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان آسفالت است که ۱،۲ درصد بیش از میانگین کشوری است. اعتبار مصوب سالجاری برای راه‌های روستایی ۵۵۸ میلیارد ریال می‌باشد، اما تخصیص اعتبار به مبلغ ۹۲ میلیارد ریال است. اعتبارات دولتی محدودیت دارند و ما با کار‌های مشارکتی طرح‌ها را به سرانجام می‌رسانیم و در این مسیر مشارکت شهر‌های سبزوار، نیشابور و خواف به خوبی جلو آمده اند.

 
انتهای پیام//ف.ف
 

برگزاری نشست شورای اسلامی خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.