حدادی: دِینم را به دوومیدانی ادا می‌کنم

نایب قهرمان المپیک لندن گفت: فدراسیون در طول این سال‌ها هزینه‌های زیادی را برای من انجام داده است، به همین خاطر دینی در دوومیدانی دارم که باید هر چه زودتر آن را ادا کنم.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  اردوی 3 هفته ای احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسک آسیا و نایب قهرمان المپیک با مک ویلکینز، مربی مطرح آمریکایی در جزیره کیش به پایان رسید و قرار است.

او درمورد اردوی خود با حضور مک ویلکینز در جزیره کیش بیان کرد: خوشبختانه اردوی خیلی خوبی بود. خدا را شکر در طول مدتی که مک در ایران و به خصوص جزیره کیش حضور داشت، توانستم نکات آموزشی زیادی را از او یاد بگیرم تا با برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوتم در مسابقات پیش رو با آمادگی کامل و بدون هیچ مشکلی به مصاف حریفانم بروم. می‌توانم بگویم مربی‌ام از توانمندی بالایی برخوردار است، به طوری که خیلی از کشورهای دنیا او را دعوت می‌کنند تا برای ورزشکارانشان کلاس آموزشی برگزار کند و به خودم افتخار می کنم که زیر نظر چنین شخصی تمرین می کنم.

دارنده چهار مدال طلا قهرمانی آسیا در ادامه افزود: مک ویلکینز از کار من رضایت داشت و به من می گفت که من خیلی باهوش هستم و در کمترین زمان ممکن نکات را یاد می گیرم. برای همین خوشحال است و نگاه مثبتی دارد که می توانم همانند المپیک 2012 برای کشورم دوباره مدال آوری کنم. تمام تمرکزم را برای موفقیت در المپیک 2020 توکیو گذاشته ام و هیچ چیزی نمی تواند جلوی راه من را بگیرد، این حق من است که به طلای المپیک برسم.

او ادامه داد: نزدیک به 15 سال می شود در دوومیدانی حضوری فعال دارم و خوشبختانه با شرکت در مسابقات مختلف توانسته ام هم با ورزشکاران،هم مربیان و هم روسای برخی فدراسیون های اروپایی،آسیایی ارتباطات خوبی را برقرار کنم و از طریق همین مسائل می توانم پای مربیان و ورزشکاران خارجی را به کشورمان باز کنم اما متاسفانه دوومیدانی ما خیلی از کشورهای دیگر عقب است و باید کاری کنیم تا این عقب افتادگی هر چه سریعتر جبران شود. بالاخره فدراسیون در طول این سال ها هزینه های زیادی را برای من انجام داده است به همین خاطر دینی در دوومیدانی دارم که باید هر چه زودتر آن را ادا کنم.

او درباره ادامه تمریناتش هم گفت: طبق برنامه قرارشده ظرف یک هفته تا 10 روز آینده به آمریکا بروم و سه مسابقه هم در آنجا خواهم داشت که امیدوارم این اردوها باعث شود تا به آمادگی لازم برای مسابقات پیش رو برسم. احتمالا پس از پایان اردوی آمریکا به آلمان سفر می کنم.

حدادی درباره شرایط احداث کمپ هم گفت: این مربی سرشناس کمپ بزرگی در اورگان آمریکا دارد و خوشبختانه طرح‌های اولیه را برای احداث کمپی دیگر در ایران آن هم در تهران را روی کاغذ پیاده کرده است، حتی در جلسه ای که با سلطانی فر وزیر ورزش هم داشتم او قول‌ داد تا هر چه سریعتر کارهای مربوط به این کمپ را پیگیری کند تا آن را راه اندازی کنیم. تنها امیدوارم پیش از شروع اردویم این وعده مسئولان عملی شود. فدراسیون باید کارهای اولیه این طرح را انجام بدهد تا زودتر این کمپ را افتتاح کنیم.

نایب قهرمان المپیک در ادامه گفت: تمام هدف مک ویلکنز کمک به پرتابگران ایرانی است تا آنها هم بتوانند روزی پرچم کشورمان را در مسابقات بین المللی و جهانی به اهتزاز در بیاورند. معتقدم این خود این افتخار ملی برای کشورمان است که یک مربی صاحب سبک نه تنها جهان، بلکه المپیک تمام فکر و ذهنش موفقیت تمامی ورزشکاران ایرانی است و امیدوارم بتوانیم از حضور او در کشورمان به نحو احسن استفاده کنیم ودر المپیک 2020 همانند سایر کشورهای آسیایی به نتایج خوبی برسیم.

قهرمان پرتاب دیسک آسیا افزود: متاسفانه برخی اوقات افراد به دنبال این هستند تا همه چیز را به نام خود ثبت کنند و معتقدم این عوامل به هیچ وجه نمی تواند به نفع دوومیدانی کشورمان باشد، زیرا حضور این مربیان برجسته دنیا می تواند باعث پیشرفت ورزش کشورمان در تمام زمینه ها شود و فرقی ندارد آن مربی از کجا باشد.

او در پاسخ به این سوال که چطور شد به سراغ مک ویلکینز آمریکایی رفتید،توضیح داد: آشنایی با مک به قبل از المپیک 2012 لندن بر می گردد و ارتباط داشتیم، اما تا امسال شرایطی پیش نیامده بود که یکدیگر را ببینیم. پس از المپیک ریو طی مشورت با حسین توکلی تصمیم گرفتم سراغ یک مربی کارنامه دار بروم تا بتواند در ادامه مسیر موفقیت کمکم کند و پس از بررسی های زیاد در نهایت تصمیم گرفتم به سراغ مک بروم. به هرحال پس از بررسی و صحبت‌های مختلف تصمیم گرفتیم با یکدیگر همکاری کنیم.

رکورددار پرتاب دیسک در مورد اینکه آیا از کار کردن با مک رضایت دارد یا خیر،گفت:بله ما تمرینات شادی داریم و از زمانی که زیر نظر مک ویلکینز تمرین کرده ام نسبت به گذشته شرایطم بهتر شده است.

حدادی درباره اهدافش در مسابقات پیش رو گفت:برای من موفقیت در بازی های آسیایی جاکارتا،جهانی دوحه 2019 و المپیک 2020 توکیو از اولویت های اصلی ام محسوب می شود و امیدوارم بتوانم از تجربیات ارزنده مک به نحو احسن استفاده کنم تا در این مسابقات ضمن ثبت رکوردهای خوب به مدال هم برسم.

دارنده مدال برنز جهان در پایان صحبت هایش اظهار داشت:بی شک حضور مربیان صاحب نام خارجی در بیشتر رشته های دوومیدانی موجب می شود تا ورزشکاران کشورمان با تمرین کردن زیر نظر این مربیان بتوانند با تکنیک های روزدنیا آشنا شوند.به نظرم ورزشکاران ایرانی از استعداد فراوانی برخوردار هستند و در صورتی که مقداری به آنها توجه شود می توانند همانند بازی های قهرمانی آسیا در هندوستان به نتایج خوبی دست یابند.

انتهای پیام/

اظهارات حدادی درباره اردوی کیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار