معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم مطرح کرد:

کاهش آمار خودکشی در دانشگاه‌های کشور

ریاضی گفت: خوشبختانه شاهد کاهش آمارخودکشی در دانشگاه‌ها هستیم اما این عدد هم می تواند نگران کننده باشد.

کاهش آمار خودکشی در دانشگاه‌های کشوربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالحسن ریاضی معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در بیست و نهمین گردهمایی روسای مراکز مشاور دانشگاهی سراسر کشور که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: دانشگاه‌ها همانند هر جامعه دیگری متشکل از انسان‌هایی است که بعضی از آنها ممکن است به مرحله ای برسند که برای پایان دادن به زندگی  خود اقدام به خودکشی کنند اما خوشبختانه باید بگویم که آمار اقدام به خودکشی در دانشگاه ها طی سال های گذشته روند نزولی داشته است.

 وی ادامه داد: امروزه ما با مشکلاتی نظیر مصرف مواد مخدر و خودکشی در میان دانشجویان روبرو هستیم و مسئله خودکشی به یکی از معضلات در قشر دانشجویان تبدیل شده است و طی آمار رسیده شاخصه های خودکشی در کشور از شاخصه جهانی پایین تر شده است.

 معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: خوشبختانه نسبت خودکشی در دانشگاه‌ها به عدد پایینی رسیده است ولی این عدد هم می تواند نگران کننده باشد، متاسفانه در کشور ما معضلات در سطوح مختلف از فساد گرفته تا معضل بیکاری گریبانگیر دانشجویان است.

مراکز مشاوره در دانشگاه‌ها، مهمترین ابزار وزارت علوم برای کنترل بحران‌های دانشجویی

 ریاضی در خصوص نقش مراکز مشاوره در دانشگاه‌ها گفت: نقش مراکز مشاوره می تواند در کاهش آسیب های روانی در میان دانشجویان موثر باشد، با همراهی کانون همیاران سلامت در دانشگاه‌ها، شدت تاثیرات آسیب روانی کاهش می‌یابد چرا که این کانون‌ها از مهمترین ابزارهای ما در دانشگاه‌ها برای مدیریت شرایط روانی دانشجویان محسوب می شوند.

 وی در خصوص طرح پایش دانشجویان گفت: طرح پایش سلامت، ضمن ارزیابی سلامت، شناسایی افراد در معرض خطر و آسیب پذیر و ارائه خدمات مورد نیاز به آنها را بررسی می کند و با تشکیل شناسنامه سلامت راه را برای آموزش سبک زندگی سالم و تبیین راهکارهای پیشگیرانه برای انسان ها روشن می‌کند.

 معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در ادامه به پیگیری دقیق و تخصصی‌تر نتایج کارنامه سلامت در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: یکی از بخش های سلامت روان مربوط به علاقه نداشتن دانشجویان به رشته تحصیلیشان است که بخشی از آسیب‌ها از همین مسئله نشأت می گیرد و چنانچه نتایج طرح کارنامه سلامت روان در شروع و پذیریش دانشجو در دانشگاه تاثیرگذار باشد نتایج بهتری کسب خواهد شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار