در میان استقبال باشکوه مردم:

پیکر مطهر ۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وارد بوشهر شد

با ورود پیکر‌های پاک و مطهر ۸ تن از شهدای گمنام دوران جنگ تحمیلی بار دیگر بوشهر عطرآگین شد و مردم شهیدپرور استان با استقبال از این یادگاران بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کردند.

پیکر مطهر ۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وارد بوشهر شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) فضای شهر بوشهر امروز با ورود پیکر پاک و مطهر ۸ شهید گمنام ۸ سال دفاع مقدس عطرآگین و معطر شد و مردم شهیدپرور بوشهر بار دیگر با اهداف و آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کردند.

در استقبال از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس که خانواده معظم شهدا، ایثارگران، نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار، فرماندهان نیرو‌های مسلح و سایر قشر‌های مردم حضور داشتند شرکت کنندگان با شعار‌های شهدا زنده‌اند الله اکبر به خون آغشته‌اند الله اکبر، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست و شهدا راهتان ادامه دارد از پیکرپاک شهدای گرانقدر استقبال کردند.

سرهنگ غلامحسین خسروی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه امروز ۱۲ شهید گمنام وارد استان بوشهر شد اظهار داشت: ۸ شهید گمنام از طریق فرودگاه بوشهر و ۴ شهید دیگر از طریق فرودگاه عسلویه وارد استان بوشهر شد.

سرهنگ غلامحسین خسروی با بیان اینکه این شهدا در ۷ نقطه استان بوشهر تشییع و دفن می‌شود، افزود: از این تعداد شهدای والامقام ۵ شهید در بوشهر، دو شهید در خورموج، یک شهید در برازجان، دو شهید در نخل تقی و دو شهید دیگر در بیدخون تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

وی با بیان اینکه این شهدا مربوط به عملیات‌های رمضان، خیبر، والفجر ۸، کربلای ۴ و تک زبیدات هستند افزود: دو شهیدی که در خورموج آرام می‌گیرند ۲۴ و ۲۹ ساله هستند و در عملیات‌های رمضان و خیبر در شرق بصره و مجنون به شهادت رسیده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه یک شهید گمنام در برازجان تشییع و به خاک سپرده می‌شود، گفت: این شهید در زمان شهادت ۱۷ ساله بود و سال ۶۵ در عملیات کربلای ۴ در ام الرصاص به درجه رفیع شهادت نائل شده است.

خسروی با اشاره به اینکه دو شهیدی که در بیدخون تشییع و خاکسپاری می‌شوند ۲۰ و ۲۶ ساله‌اند خاطرنشان کرد: این شهدا در تک دشمن و عملیات رمضان در زبیدات و شرق بصره شهید شده‌اند.

وی گفت: دو شهیدی که مردم نخل تقی میزبان آنان هستند ۳۰ و ۲۶ ساله‌اند و در عملیات‌های رمضان و خیبر در شرق بصره و مجنون به شهادت رسیده اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر افزود: ۵ شهیدی که در بوشهر به خاک سپرده می‌شوند به ترتیب ۲۷، ۲۳، ۲۴، ۲۵ و ۱۹ ساله هستند که در عملیات‌های کربلای ۴، رمضان، والفجر ۸ و تک دشمن در ام الرصاص، شرق بصره، فاو و زبیدات به شهادت نائل آمده‌اند.

خسروی با اشاره به اینکه این شهدا روز سه شنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در شهر‌های اعلام شده تشییع و دفن می‌شوند بیان کرد: با تشییع و خاکسپاری این شهدا تعداد شهدای گمنام مدفون در استان بوشهر به ۱۵۰ شهید می‌رسد.

انتهای پیام/م

شهدا بار دیگر بوشهر را عطرآگین کردند

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.