دعوت شهردار مشهد از مردم برای کاشت درخت در کمربند سبز

شهردار مشهد از مردم برای کاشت درخت به نام خود در کمربند سبز دعوت کرد.

دعوت شهردار مشهد از مردم برای کاشت درخت در کمربند سبزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  تقی زاده خامسی شهردار مشهد در بازدید از ارتفاعات جنوبی شهر گفت: شهرداری در حال احداث مخازن آبی مورد نیاز در این ارتفاعات برای آبیاری درختان کاشته شده در نقاط پایین دست کمربند سبز جنوبی می‌باشد.

 
وی افزود:در بازدید امروز برنامه‌ریزی و مقرر شد تا ۸ میلیون متر مربع از ارتفاعات جنوبی مشهد طی سال جاری و سال آینده تحت پوشش درختکاری قرار گیرد.

شهردار مشهد گفت: معتقدم این حرکت، قدمی مهم و مفید در راستای داشتن هوای پاک می‌باشد لذا مقرر شد تا اجرای این طرح از ۱۵ اسفند ماه سال جاری، روز درختکاری آغاز شود.

تقی زاده خامسی افزود:از همه مردم و شهروندان مشهدی دعوت می‌کنم تا با حضور پررنگ خود در روز درختکاری سال جاری در ارتفاعات جنوبی و کمربند سبز مشهد، به نام و یاد خود، همسر، فرزندان، درگذشتگان و آنان که دوستشان دارند درخت بکارند تا این درختان در آینده هوای پاک مشهد را تامین نمایند.

وی گفت: در هر هکتار از این ارتفاعات حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ اصله درخت از انواع مختلف برگ پهن، سوزنی و کم آب که با آب و هوای شهر مشهد سازگار باشد کاشته خواهد شد که در مجموع در ۸۰۰ هکتار حدود ۴۰۰ هزار اصله درخت غرس می‌شود.

شهردار مشهد افزود: مهمترین بخش این طرح، آبرسانی به درختان کاشته شده در ارتفاعات است که رساندن آب به ارتفاع یک هزار و ۵۰۰ متری از سطح دریا و ۳۰۰ متری از سطح مشهد، کار بسیار سخت و مشکلی می‌باشد.

تقی زاده خامسی گفت:از چهار ماه گذشته پروژه آبرسانی به ارتفاعات کمربند سبز جنوبی آغاز شده است تا ابتدا آب مورد نیاز این طرح تامین شده و سپس از روز درختکاری، کاشت درخت و نهال در این محدوده آغاز گردد.

وی افزود: یکی از کار‌های جدید و رویکرد‌های مدیریت شهری در این دوره، کاشت درختان مثمر مانند سنجد، عناب، توت، بنه، پسته، ... در مساحت‌های چند هکتاری است تا مردم بتوانند از میوه این درختان در کنار سرسبزی آن استفاده نمایند.

گفتنی است تا کنون دو هزار و ۴۰۰ هکتار از ارتفاعات جنوبی مشهد درختکاری شده است.

انتهای پیام//ف.ج
 

بازدید شهردار مشهد از ارتفاعات جنوبی شهرمشهد

برچسب ها: آلودگی هوا ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.