این بار خاک از کویت می آید

مدیرکل هواشناسی خوزستان، از فعال شدن کانون های گرد وخاک در کویت و رسیدن آن به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش بهادری ، مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت : از صبح امروز گرد و خاک برخی مناطق خوزستان را در بر گرفت که دلیل آن وزش بادهای شدیدی است که سرعت آنها به 50 کیلومتر بر ساعت می رسد.


وی افزود: صبح امروز دید افقی در اهواز به دلیل وقوع این پدیده به 500 متر رسید.


بهادری عنوان کرد: از ساعتی پیش فعال شدن یک کانون گرد و خاک در کشور کویت منجر به وقوع پدیده گرد و خاک در این کشور و تعطیلی پایتخت آن شد و اکنون یک توده گرد و غبار از سمت کویت در حال حرکت به سمت خوزستان است.


مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان داشت: در حال حاضر دید افقی را در شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر و شادگان به شدت کاهش یافته به طوری که دید افقی در شهرهای خرمشهر و آبادان به دلیل فعالیت این کانون گرد و خاک به 100 متر رسیده است.


بهادری گفت: تا اواخر امشب، بارش باران در مناطق شمالی و شرقی خوزستان و همچنین اهواز تداوم خواهد یافت. همچنین انتظار می‌رود که سامانه بارشی دیگری از روز پنجشنبه وارد خوزستان شود.

وی ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته، تاراز با 7 درجه سانتی‌گراد و امیدیه با 31 درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق خوزستان بودند. همچنین تغییرات دمای اهواز در این مدت بین 22 درجه تا 30 درجه سانتی‌گراد در نوسان است.


انتهای پیام/و


آسمان خوزستان میزبان گرد و خاک کویت شد

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.