ساخت بزرگترین پایگاه آزمایش شناور‌های بدون سرنشین دنیا از سوی چین

چین بزرگترین پایگاه آزمایش کشتی بدون سرنشین دنیا را در دریای جنوبی این کشور می‌سازد.

اسپوتینک: ساخت بزرگترین پایگاه آزمایش شناور بدون سرنشین دنیا در دریای چین جنوبیبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتینک، پکن با هدف افزایش حضور خود در آب‌های مورد مناقشه، آغاز به ساخت بزرگترین پایگاه آزمایش کشتی های بدون سرنشین در یکی از درگاه‌های این کشور به دریای چین جنوبی کرده است.

روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست» نوشت منطقه آزمایش دریایی «وانشان» که اکنون در حال ساخت نزدیک «جوهای» در استان گوانگدونگ در جنوب چین است، مساحتی در حدود 300 مایل مربع را در برخواهد گرفت و تبدیل به بزرگترین منطقه آزمایش شناور بدون سرنشین در جهان خواهد بود.

با اینکه هنوز زمان اتمام ساخت این پایگاه مشخص نیست؛ اما این منطقه دارای شبکه ارتباطات از راه دور، رادار ناوبری و سیستم‌های لنگرگاهی اتوماتیک در جزایر دلتای رود «پرل» خواهد بود.

اعلام ساخت این پایگاه پس از آنکه روزنامه ارتش چین ساخت شناور بدون سرنشین جدید این کشور را در ماه گذشته اعلام کرد، صورت گرفت. شناورهای بدون سرنشین بخشی از برنامه چین برای ساخت سیستم‌های مستقل است که برای تجهیزات نظامی و غیرنظامی بکار گرفته می‌شود.

به گفته کالین کو، پژوهشگر دانشکده مطالعات بین‌المللی راجاراتنام در دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور ساخت این پایگاه در چارچوب اهداف کلی ترقی نوآوری‌های علمی و تکنولوژیکی است که برای چین منافع نظامی و اقتصادی فراوانی را به همراه خواهد داشت.

کو در ادامه افزود در حالی که دریای جنوبی چین بخشی از چشم‌انداز ساخت این پایگاه است، دامنه ساخت پایگاه آزمایش جدید تنها محدود به منطقه تحت مناقشه نخواهد شد. با ساخت این پایگاه چین می‌تواند دامنه وسیعی از کشتی‌های بدون سرنشین خود را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

همچنین بنا به گفته زو چنمینگ، از کارشناسان نظامی چین، ساخت این پایگاه در پی اقدام چین برای بهبود فناوری برای حفاظت از منافع دریایی خود صورت گرفته است و در عین حال به بهبود شناورها و هواپیماهای بدون سرنشین برای کاربردهای نظامی و غیرنظامی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

ساخت بزرگترین پایگاه آزمایش شناور‌های بدون سرنشین

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار