اکبرشاهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

واردات 10 میلیون دز واکسن آنفلوانزا پرندگان در راه است/ پاشیدن روزانه 2 تن دان برای جلوگیری از مهاجرت پرندگان

یک مقام مسئول گفت: با راه‌اندازی ستاد آنفلوانزا، در حال انتخاب و خرید 10 میلیون دز واکسن هستیم چرا که این امر در کاهش ابتلا به بیماری تأثیر بسزایی دارد.

واردات 10 میلیون دز واکسن آنفلوانزا پرندگان در راه است/ پاشیدن روزانه 2 تن دان برای جلوگیری از مهاجرت پرندگانعلیرضا اکبرشاهی مدیرکل دفتر بهداشت و پیشگیری بیماری طیور سازمان دامپزشکی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع سویه جدید آنفلوانزا، اظهار کرد: ویروس آنفلوانزا H5N6  به جز کیاشهر گیلان، مورد دیگری در کشور مشاهده نشده است.

وی افزود: هم اکنون روند بیماری در حالت نرمال قرار دارد و کماکان استان قم درگیر ویروس آنفلوانزای حاد پرندگان است.

اکبرشاهی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه سازمان در خصوص سویه جدید بیماری، بیان کرد: اقدامات قبلی از قبیل پایش  و نمونه برداری از تالاب و روستاهای اطراف، اطلاع رسانی و با همکاری محیط زیست پاشیدن روزانه  2 تن دان در تالاب بوجاق برای جلوگیری از مهاجرت پرندگان با تشدید بیشتری در حال انجام است.

مدیرکل دفتر بهداشت و پیشگیری بیماری طیور سازمان دامپزشکی، ادامه داد: با راه‌اندازی ستاد آنفلوانزا بحث ساماندهی کود و فراخوان واکسن جهت واردات انجام شده است.

به گفته وی، به محض انتخاب نوع واکسن آنفلوانزای حاد پرندگان، 10 میلیون دز واکسن پس از واردات، بین مرغداران توزیع خواهد شد، چرا که این امر در کاهش ابتلا به بیماری تأثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/

اقدامات پیشگیرانه سازمان با تشدید بیشتری در حال انجام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار