میوه‌های زودرس خطری برای سلامت ندارند

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس گفت: میوه‌های زودرس هیچ خطری برای سلامت ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسین رئیسی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس در نشست خبری آخرین فعالیت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس با اشاره به اینکه برخی افراد با استفاده از موادی به نام ادفون اقدام به زودرس کردن محصولات باغی کردند بیان کرد: زودرس کردن میوه‌ها هیچ خطری برای سلامت ندارد، اما غیر قانونی است.

وی تصریح کرد: این سازمان در استان فارس ۱۵ هزار عضو حقیقی و ۶۸۵ هزار عضو حقوقی دارد که از نظر نیروی انسانی دارای رتبه دوم در کشور است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس ادامه داد:مهمترین فعالیت‌های انجام شده شامل ارتقاء توانمندی حرفه ای، رتبه بندی و تعیین صلاحیت حرفه ای، ساماندهی اشتغال مهندسین کشاورزی، صدور مجوز‌ها و پروانه‌های بخش کشاورزی است.

رئیسی با بیان اینکه از ابتدای مرداد ۹۴ تاکنون ۳ هزارو ۴۰۰ مجوز در موضوع دام سبک و سنگین و قارچ خوراکی صادر شده، افزود: ۸۳۰ واحد فروشگاه سموم در فارس فعال بوده که از این تعداد ۶۰۰ واحد پروانه فنی دریافت کرده اند و گروهی نیز برای رسیدگی به فروشگاه‌های سموم فعال هستند و ۳۰ واحد فروشگاهی امسال به دلیل مشکلات موجود پلمپ شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان دام و طیور، قارچ خوراکی و شیلات از اواسط سال ۹۴ تاکنون ۴۱۰ نفر در حوزه صدور مجوز مشغول شدند و در موضوع فروشندگان سموم ۵۰۰ نفر مسئول فنی و گیاه پزشکی ۲۵ کارشناس مشغول به کار هستند که در کل برای ۲ هزار اشتغال ایجاد شده است.
انتهای پیام/ت

نبود خطر در میوه‌های زود رس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار