اکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انجام گفت‌وگو منجر به تولید اندیشه و تغذیه فکری می‌شود/احزاب درباره میزان تحقق سند چشم انداز نظر دهند

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: احزاب به سند چشم انداز 20 ساله بپردازند که تا چه اندازه در رسیدن به اهداف این سند موفق بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تدوین منشور گفت‌وگوی سیاسی در وزارت کشور، اظهار کرد: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی میزگردهایی برگزار می‌شد و حضرات از جمله آیت‌الله بهشتی و ... در آن حضور می‌یافتند.

وی ادامه داد: در آن میزگردها در مورد موضوعات مختلف صحبت می‌شد و به جمع‌بندی می‌رسیدند. وضعیت امروز کشور با اوایل انقلاب بسیار متفاوت و بهتر است و مسائل اوایل انقلاب را نداریم.

عضو جامعه روحانیت مبارز ضمن طرح پیشنهادی در این زمینه، افزود: رسانه‌ها می‌توانند هفته‌ای یک بار نشست تشکیل دهند و صاحب نظران را دعوت کنند تا در زمینه‌های مختلف نظراتشان را بدهند.

حجت‌الاسلام اکرمی با بیان اینکه  این گفت‌وگو می‌تواند به منزله تولید گفتمان هم باشد، ادامه داد: گفت‌وگو می‌تواند موجب تقویت اندیشه‌ها باشد و حتی اگر در مواردی هم عیبی وجود دارد برطرف شود.

وی با اشاره به موضوعاتی که احزاب می‌توانند در مورد آن گفت‌وگو کنند، تصریح کرد: مسائل روز از جمله بیکاری، اشتغال، اعتیاد، نقدینگی، ارز و... می‌توانند از مسائل مورد گفت‌وگو باشند.

عضو جامعه روحانیت مبارز  اضافه کرد: اگر احزاب بخواهند دقیق‌تر و عمیق‌تر بحث کنند، می‌توانند به سند چشم انداز 20 ساله بپردازند که تا چه اندازه در رسیدن به اهداف این سند موفق بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام اکرمی با اشاره به اینکه برنامه 5 ساله ششم هم می‌تواند محور بحث قرار گیرد، تصریح کرد: احزاب همچنین می‌توانند نظرات و مواضع خود را در مورد سیاست خارجی مطرح کنند؛ امروز جمهوری اسلامی در منطقه دست بالا را دارد و بسیار تعیین کننده است.

وی اظهار کرد: ما به تغذیه فکری نیاز داریم و باید صاحبان اندیشه و فکر، نظرات خود را بدهند چرا که با نظر دادن‌ها بسیاری از مشکلات موجود حل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار