مهمانداران هواپیما از چه کلمه رمزی برای اعلام فوت یک مسافر استفاده می‌کنند؟

مهمانداران شرکت‌های هواپیمایی برای متوجه نشدن دیگر افراد از فوت یک مسافر از کلمه رمز استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیلی میرور در گزارشی به بررسی لزوم اعلام رمزی فوت یکی از سرنشینان هواپیما در سفرهای هوایی و کلمه رمزی که مهمانداران آمریکایی از آن برای اعلام فوت یکی از مسافران خود استفاده می کنند، پرداخت.

مهمانداران هواپیما از چه کلمه رمزی برای اعلام فوت سرنشینان استفاده می کنند؟

در این گزارش آمده است: مهمانداران شرکت های هواپیمایی برای متوجه نشدن دیگر مسافران از فوت یکی از سرنشینان، از کلمه‌ای محرمانه استفاده می کنند. در ادامه این گزارش آمده است: حدود هشت میلیون نفر روزانه بوسیله هواپیما مسافرت می کنند. امسال انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) برآورد کرده است که چهار میلیارد مسافر از سفرهای هوایی استفاده خواهند کرد. همه اینها بدین معناست که مرگ مسافران در ارتفاع سی هزار پایی یا بیشتر، امری غیر قابل اجتناب است و شرکت های هواپیمایی باید برای برخورد با چنین حوادثی، شیوه هایی را بکار بندند.

البته ممکن است در بخش بار جنازه‌ای حمل شود، اما در برخی اوقات سرنشینان هواپیما ممکن است فوت کنند و به همین خاطر، بسیاری از خطوط هوایی از کلمه رمز برای صحبت درباره این موضوع، بدون آنکه عموم سرنشینان متوجه این مسأله شوند، استفاده می کنند.

دیلی میرور سپس به نقل از سردبیر سایت ارائه خدمات مراسم خاکسپاری در آمریکا نقل می کند که وی گفته است مهمانداران خطوط هوایی آمریکا برای نامیدن سرنشین متوفی از کلمه رمز «جیم ویلسون» استفاده می کنند. شاید تصور کنید این کلمه بصورت اتفاقی انتخاب شده است، اما مسأله این چنین نیست. این نام برگرفته از صندوق هایی است که برای انتقال اجساد استفاده می شود. این صندوق ها دارای طبقه هایی است که برای حمل اجساد استفاده می شود و مجهز به کیسه های حاوی یخ هستند تا جنازه را بتوان داخل آنها نگهداری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار