پاشازاده: شفر تدابیر ویژه‌ای برای برتری استقلال مقابل الهلال دارد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران گفت: الهلال جزء تیم‌های باکیفیت آسیا است، اما شفر تدابیر ویژه‌ای برای برتری استقلال مقابل آن دارد.

مهدی پاشازاده پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره برگزاری دیدار تیم های استقلال ایران و الهلال عربستان در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: استقلال و الهلال حدود یک دهه پیش قدرتمندترین تیم های آسیا بودند اما در سال های اخیر کاملا تحت تاثیر نمایندگان کشورهای شرق قاره مانند چین، کره جنوبی و ژاپن قرار گرفته اند. با این حال آنها همچنان جزء تیم های باکیفیت منطقه غرب لیگ قهرمانان هستند.

او ادامه داد: بازی در عمان سبب می شود کار ۲ تیم برای کسب پیروزی سخت شود و اگر شرایطی فراهم می شد تا بازی رفت و برگشت استقلال و الهلال در ایران و عربستان برگزار شود، قطعا شاهد دیدار جذاب تری بودیم.

پاشازاده درباره نفرات آسیب دیده الهلال در بازی مقابل استقلال گفت: هرچند الهلال حدود هفت بازیکن اصلی اش را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار ندارد اما سایر نفرات این تیم هم باکیفیت هستند به گونه ای که سرمربی الهلال در برخی بازی ها به ستارگان خارجی اش استراحت می دهد. بنابراین آسیب دیدگی برخی بازیکنان تیم عربستانی تاثیری در بازی ندارد. از طرفی هرچند میلاد زکی پور و پژمان منتظری هم نمی توانند استقلال را در دیدار با الهلال همراهی کنند اما امید نورافکن و روزبه چشمی، جایگزین های مطمئنی برای آن ها هستند و مشکلی وجود ندارد.

پیشکسوت باشگاه استقلال تهران درباره اینکه با توجه به شکست سنگین پرسپولیس مقابل الهلال، آیا بازیکنان این تیم برای تقابل با یکی دیگر از نماینده کشورمان روحیه بالاتری ندارند، اظهار داشت: هر بازی شرایط خاص خود را دارد و دیدار پرسپولیس و الهلال را نبایست با بازی استقلال مقابل این تیم عربستانی مقایسه کرد. بدون شک بازیکنان حرفه ای استقلال می دانند با چه روشی برابر الهلال قرار بگیرند و تدابیر وینفرد شفر می تواند شانس برتری استقلال را افزایش دهد.

او درمورد رویارویی السد و پرسپولیس در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه توضیح داد: هرچند تیم قطری از بازیکنان باکیفیتی مانند ژاوی هرناندز، بغداد بونجاح، مرتضی پورعلی گنجی و چند ملی پوش در ترکیب خود بهره می برد اما برتری مقابل السد در خانه این تیم دور از دسترس نیست.

پاشازاده درباره نقطه قوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: کارتیمی پرسپولیس نقطه قوت شاگردان برانکو است. محسن مسلمان حدود ۳ هفته است که برای پرسپولیس به میدان نمی رود اما کیفیت این تیم کاهش نیافته است و بدون شک نماینده کشورمان با تکیه بر کار تیمی می تواند السد را هم شکست دهد.

او درمورد اینکه آیا محسن ربیع خواه می تواند ژاوی هرناندز را در این بازی به خوبی کنترل کند یا خیر، گفت: ژاوی تحرک سابق را ندارد و با توجه به دوندگی ربیع خواه مهار این بازیکن غیرممکن نیست اما تمام بازیکنان پرسپولیس باید تلاش خود را به کار گیرند و به این فوق ستاره اسپانیایی فضا ندهند.

تراکتورسازی باید از حضور در لیگ قهرمانان لذت ببرد

سرمربی سابق تیم نساجی مازندران درمورد دیدار تراکتورسازی مقابل الغرافه قطر گفت: با توجه به حضور ستاره هایی مانند وسلی اشنایدر هلندی و مهدی طارمی در ترکیب الغرافه، تراکتورسازی کار بسیار سختی در زمین حریف دارد.

او ادامه داد: در کل به دلیل اینکه تراکتورسازی از لحاظ پتانسیل نفرات و تجربه تیمی نسبت به سایر نمایندگان ایران در سطح پایین تری قرار می گیرد به نظر من شاگردان ارطوغرول ساغلام تنها باید از فرصت استفاده کنند و از حضور در لیگ قهرمانان لذت ببرند.

زمانی تیم های عربی را مسخره می کردیم اما ذوب آهن نشان داد ایرانی ها هم مشکل بدنی دارند

پاشازاده درباره دیدار ذوب آهن و لوکوموتیو تاشکند در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان تصریح کرد: ذوب آهن در بازی قبلی اش مقابل لخویا شروع خوبی داشت اما از دقیقه ۷۰ به دلیل تحلیل قوای جسمانی نتوانست برتری اش را حفظ کند و شکست خورد. در سال های پیش تیم های عربی را به دلیل اینکه بازیکنانشان در ۳۰ دقیقه پایانی در زمین راه می رفتند، مسخره می کردیم اما اکنون تیم های ایرانی هم در برخی بازی ها با چنین مشکلی مواجه می شوند.

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران در پایان خاطرنشان کرد: ذوب آهن نسبت به سه تیم دیگر کشورمان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا کار راحت تری دارد و می تواند در خانه اش لوکومتیو را شکست دهد اما امیر قلعه نویی باید برای رفع مشکل تحلیل رفتن قوای جسمانی بازیکنانش فکری اساسی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار