جامعه اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد؛

ادامه جنگ در یمن به تشدید بحران انسانی می‌انجامد

جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که ادامه جنگ در یمن به تشدید بحران انسانی در این کشور می‌انجامد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل پایگاه اینترنتی کمیته اطلاعات سنای آمریکا، جامعه اطلاعاتی آمریکا گزارشی درباره ارزیابی خود از تهدیدات جهانی در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد.
در این گزارش با پیش بینی ادامه جنگ در یمن اعلام شده است نشانه‌ای از تفاهم بین جنبش انصارالله و به اصطلاح ائتلاف تحت فرماندهی عربستان به چشم نمی‌خورد.
این گزارش با اشاره به تشدید بحران انسانی به سبب ادامه جنگ در این کشور اعلام می‌کند:
جنگ در یمن احتمالا تا آینده‌ای قابل پیش بینی ادامه خواهد یافت، زیرا حوثی‌ها و ائتلاف تحت امر عربستان سعودی در خصوص پایان بخشیدن به مناقشه در یمن به هیچ وجه به هم نزدیک نشده‌اند. کشته شدن علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن، تنها به پیچیده‌تر شدن اوضاع می‌انجامد. حوثی‌های یمن و دیگران اکنون سرگرم تلاش و تقلا برای پیروزی بر کسانی هستند که در گذشته از صالح حمایت می‌کرده‌اند. ارزیابی ما این است که حوثی‌ها به دنبال کردن اهداف مورد نظر خود از طریق توسل به قوه نظامی ادامه خواهند داد.

در نتیجه، هم پیمانان آمریکا و منافع این کشور در شبه جزیره عربستان تا زمانی که مناقشه در یمن پایان نیافته است، همچنان با خطر حمله موشکی حوثی‌های یمن مواجه خواهند بود.
ادامه جنگ در یمن به طور تقریبا قطعی بحران انسانی در این کشور را تشدید خواهد کرد. این بحران انسانی باعث شده است که بیش از ۷۰ درصد مردم یمن، یعنی حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت این کشور، به کمک نیاز داشته باشند. وبا نیز در این کشور شیوع یافته و تقریبا تایید شده است که یک میلیون نفر در یمن به این بیماری مبتلا شده‌اند. عملیات امداد و کمک رسانی به علت وجود محدودیت‌های امنیتی و بروکراتیک که از سوی حوثی ها، هم پیمانان عبدالله صالح و ائتلاف تحت امر عربستان سعودی اعمال شده متوقف شده است، کمبود منابع مالی بین المللی نیز یکی دیگر از دلایل نرسیدن کمک‌های امدادی به یمن است.

انتهای پیام/

ادامه جنگ در یمن و تشدید بحران انسانی 

برچسب ها: یمن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار