برگزاری جشن شکوه معماری بلوچستان در قلعه سب سیب و سوران

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران گفت: جشن شکوه معماری بلوچستان دهم فروردین ماه سال آینده در قلعه سب این شهرستان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

عبدالسلام محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: جشن شکوه معماری بلوچستان دهم فروردین ماه سال آینده در قلعه سب این شهرستان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

محمدی افزود: برپایی سیاه چادر در ورودی سیب  و سوران، تجهیز ۲ اقامتگاه بوم گردی، برگزاری نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی در محل قلعه سب این شهرستان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای برگزاری این جشن است.

وی بیان کرد: مقرر شده تا مردم محلی دهستان‌های سب، کنت و پسکوه خانه‌های محلی خود را به عنوان اقامتگاه بوم گردی در اختیار گردشگران قرار دهند تا ضمن فراهم کردن رفاه مسافران؛ فرهنگ و نوع زندگی مردم این منطقه به گردشگران معرفی شود.

وی گفت: در ایام نوروز علاوه بر اقامتگاه‌های محلی مهمانسرا‌های ادارات نیز برای اسکان در اختیار مسافران نوروزی قرار داده می‌شود.
وی افزود: راهنمایان بومی در منطقه برای معرفی آثار و جاذبه‌های گردشگری به مسافران نوروزی در شهرستان سیب و سوران مستقر خواهند شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران گفت: این شهرستان دارای آثار شاخصی همچون قلعه سب، قلعه کنت و تپه‌های تاریخی است که تلاش داریم با جذب گردشگر و معرفی آثار تاریخی و صنایع دستی برای مردم محلی اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد کنیم.

 بیش از ۹۲ اثر تاریخی در سیب و سوران وجود دارد که ۲۰ اثر از این تعداد به ثبت رسیده که از مهمترین جاذبه‌های طبیعی این شهرستان می‌توان به تپه شنی، قلعه سب، چشمه آب درمانی منطقه پیرگیابان، سد ماشکید علیا، نخلستان‌های آپاتان و آبشار‌های دامنه کوه بیرک، قلعه‌های کنت، هیدوچ، کرشان و پسکوه نام برد.

همچنین آثار تاریخی فراوانی در این منطقه وجود دارد که قلعه خشتی و گلی سب به عنوان یکی از مرتفع‌ترین بنا‌های کشور با قابلیت ضد زلزله از مهمترین این آثار است.

انتهای پیام/ع

جشن شکوه معماری بلوچستان در قلعه سب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار