معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تاکید کرد؛

جبران کمبود برق در کشور با مدیریت مصرف

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی بر مدیریت مصرف برق به منظور جبران کمبود 2 هزار و 300 مگاوات انرژی در شبکه برق کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در جلسه بررسی وضعیت صنعت برق خوزستان و آمادگی برای تابستان 97، در محل استانداری خوزستان با اشاره به کمبود 2 هزار و 300 مگاوات انرژی در شبکه برق کشور گفت: تمام برق های منطقه ای در سراسر کشور در تابستان سال آینده مدیریت مصرف را در ادارات دولتی عملی کنند.

وی با بیان اینکه سهم تولید نیروگاه های آبی در شبکه تولید برق بسیار بالا است اذعان کرد: همین موضوع شرایط کنونی ناشی از خشکسالی بر روی شبکه برق را به کشور تحمیل کرده است.

حائری، ظرفیت برقی که سال گذشته در اختیار مردم قرار گرفت را 55 هزار و 443 مگاوات عنوان کرد و اظهار داشت: هم اکنون حدود 4 هزار مگاوات کمبود تولید از واحدهای برق آبی در کشور داریم که یک هزار و 700 مگاوات آن توسط نیروگاه های حرارتی جبران می شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در ادامه افزود: از سال گذشته تا پیک سال آینده، حدود 2 هزار و 500 مگاوات واحد حرارتی وارد مدار می شود که تنها حدود یک هزار و 700 مگاوات در اختیار ما قرار می گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مجموع با تولید نیروگاه های حرارتی، 2 هزار و 300 مگاوات کمبود تولید برق در شبکه برق کشور داریم بیان داشت: این عدد بدون در نظر گرفتن رشد مصرف در کشور است.

همایون حائری به اتکای برق خوزستان به نیروگاهای برق آبی اشاره و تصریح کرد: این کمبود تولید نسبت به مصرف مردم در خوزستان حجم بالایی خواهد داشت و بنابراین نیاز است تا نیروگاه های حرارتی افزایش یابند.

وی مصرف کنونی برق خوزستان را حدود 2 هزار مگاوات و پیک مصرف آن 8 هزار و 220 مگاوات عنوان کرد و گفت: آمار نشان می دهد که حدود 70 درصد از پیک مصرف خوزستان در فصل تابستان مربوط به سیستم های سرمایشی است که می تواند با مدیریت مصرف بخش خصوصی و اقدامات دستوری در بخش دولتی تا حد زیادی کنترل گردد.

حائری با بیان اینکه وزارت نیرو برای تامین برق خوزستان از شبکه کشوری با محدودیت روبرو است، اظهار داشت: وزارت نیرو تنها امکان تامین 3 هزار و 300 مگاوات انرژی برای خوزستان را دارد، زیرا افزایش بیش از این توان به معنای ایجاد مشکل در شبکه کشوری است.

این مقام مسئول اذعان کرد: تعطیلی ادارات باید به صورت جدی تر همراه پایش سیستم های سرمایشی و روشنایی صورت بگیرد تا تابستان سال آینده را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/گ

با مدیریت مصرف کمبود برق در کشور را جبران کنیم

برچسب ها: وزیر نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.