معاون فرماندار همدان:

تریاک، ماده مخدر پرمصرف در همدان

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندارهمدان گفت:  تریاک بیشترین ماده مخدر مصرفی در همدان است.

تریاک بیشترین ماده مخدر مصرفیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ناظری پور معاون فرماندار همدان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان با اشاره به اینکه شرایط همدان در حوزه مصرف موادمخدر روند مناسبی داردافزود: همدان در چندین سال گذشته همواره جزو آلوده‌ترین شهرها بوده اما اکنون جزواستان‌های متوسط به پایین است.

وی  با بیان اینکه از گذشته تاکنون تغییر خاصی در نوع مصرف موادمخدر در استان نداشته‌ایم، گفت: تریاک بیشترین ماده‌مخدر مصرفی در استان محسوب می‌شود. معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری همدان با تأکید بر استفاده از ظرفیت سمن‌ها در حوزه مبارزه با موادمخدر ادامه داد: این افراد در سال‌های اخیر گام‌های مناسبی در این زمینه برداشته‌اند.

معاون فرماندار همدان بر لزوم توجه به آسیب‌های اجتماعی و مسأله اعتیاد در میان دانش‌‌آموزان و دانشجویان تأکید کرد و گفت: این به مفهوم ناامن بودن محیط مدرسه نیست بلکه باید آموزش‌ها از این مقطع آغاز شود چرا که حساسیت سن آنها ایجاب می‌کند که در معرض آسیب باشند.

ناظری پور با تأکید بر اینکه درهیچ مدرسه‌ای در شهرستان همدان موادمخدرمصرفی گُل کشف نشده است و هیچ مسأله خاصی در میان دانش‌آموزان قهاوند از منظر اعتیاد و فروش مواد نداشته‌ایم، افزود: درپاییز امسال در بخش شراء شاهد شروع به کشت گُل بودیم که مسئولان به موقع ورود کرده و از کشت آن جلوگیری کردند.

رئیس‌ پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان از کشف ۵۶۱ کیلوگرم انواع موادمخدر درهمدان در سالجاری خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته ۴۷۸ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شده بود که شاهد افزایش میزان کشفیات در سال جاری هستیم.

سرهنگ نجاریان ازجمع‌آوری ۹۳۹ نفر معتاد درهمدان و ساماندهی آنها در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ خبر داد و گفت: در مجموع امسال ۳ هزار و ۶۷۸ نفر در زمینه موادمخدر دستگیر شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.

وی از متلاشی شدن ۲۹ باند توزیع‌کننده موادمخدر درهمدان خبر داد و گفت : در مجموع در سالجاری ۳ هزار و ۶۳۶ فقره عملیات انجام شده و ۶۶ طرح پاکسازی در پیرامون این موضوع اجرایی شده است.

انتهای پیام/د.ا

تریاک بیشترین ماده مخدر مصرفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.