ثبت ۴۶ هزار تردد روزانه در جاده‌های منتهی به شیراز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از ثبت ۴۶ هزار تردد روزانه وسایل نقلیه در محور‌های منتهی به شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا سیاهپور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در جریان اجرای برنامه حفظ، نگهداری و پاکیزه سازی محور شیراز – سپیدان گفت: روزانه بیش از ۴۶ هزار تردد انواع وسایل نقلیه در محور‌های مواصلاتی منتهی به شیراز انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به این حجم تردد خودرو، حوزه راهداری، پاکسازی حریم راه‌ها را به عنوان یک اولویت اصلی تعریف شده در آستانه سال جدید دستور کار قرار داده است.

سیاهپور ادامه داد: امروز نیز شاهد انجام اقداماتی همچون عملیات پاکسازی و تنظیف حاشیه راه ها، تجدید خط کشی، شست و شو و تعمیر تابلوها، گاردریل‌ها و نصب علائم جدید اطلاع رسانی و هشدار دهنده ایمنی و ترافیک در محور شیراز – سپیدان با حضور مردم، راهداران و دوستداران محیط زیست بودیم.

وی اظهار کرد: این اقدام برای نخستین بار در کشور توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و براساس ضرورت، تحقق نیاز سنجی‌ها و برنامه ریزی قبلی در حال انجام است و هدف از اجرای آن ارتقای فرهنگ مشترک حفظ و نگهداری راه و محیط زیست و جلوه‌های طبیعی در استان فارس است.

سیاهپور از شهروندان خواست که نسبت به نگهداری و حفظ زیبایی و پاکیزگی راه‌ها و حریم راه‌ها توجه ویژه داشته باشند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و تعطیلات نوروز بر لزوم رعایت اصول ایمنی در سفر‌های جاده‌ای نیز تاکید کرد و بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در عمده تصادفاتی که در ۹ ماه امسال در جاده‌های استان روی داده چهارعامل سرعت غیر مجاز، انحراف به چپ، سبقت غیرمجاز و خواب آلودگی بیشترین نقش را داشته اند.

سیاهپور تصریح کرد: تمام این عوامل ناشی از عامل و خطا‌های انسانی است که با رعایت نکات ایمنی شامل مدیریت سرعت، پرهیز از رانندگی در مواقع خستگی و خواب آلودگی و خودداری از سبقت غیرمجاز، بی شک از میزان این حوادث کاسته خواهد شد.
انتهای پیام/ر

پاکیزه سازی محور شیراز – سپیدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار