در آذربایجان غربی ؛

پرداخت ۴۵۵ میلیون تومان غرامت برای معدوم کردن مرغ های مبتلا به آنفولانزا

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۶۰ مورد کانون ابتلا به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی وجود دارد، گفت: تاکنون۴۵۵ میلیون تومان غرامت به روستاییان برای معدوم کردن مرغ‌های مشکوک به آنفولانزا داده شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،کامران داهیم با بیان اینکه ۶۰ مورد کانون ابتلا به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان با نوع H5N8 در ۱۳ شهرستان آذربایجان غربی شناسایی شده، افزود: یک واحد صنعتی مرغداری گوشتی و ۲ واحد صنعتی مرغداری مادر نیز مشخص شدکه در این راستا ۱۷ هزار و ۶۲۶ قطعه طیور روستایی معدوم شده‌اند و در این ۳ واحد صنعتی نیز جمعاً ۷۱ هزار مرغ مادر و گوشتی معدوم شدند.

وی، اظهارداشت: براساس مراقبت‌های فعال و غیرفعال ۴۰۱ مورد گزارش تلفات در روستاها و واحدهای پرورشی مرغ صنعتی از سوی روستائیان، کلینیک‌های دامپزشکی و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گزارش داده شده است.

داهیم، تصریح کرد: از ۴۰۱ مورد گزارش رسیده از ۷۱ هزار و ۶۱۲ آزمایش نمونه‌برداری انجام شد و در نهایت ۶۰ کانون مبتلا مشخص شد و در محل پست‌های قرنطینه نیز تشدید کنترل انجام شد و در کشتارگاه‌ها نیز کارشناسان به روند کشتار نظارت می‌کردند و خوشبختانه تا به حال در کشتارگاه‌ها هیچ‌گونه مشکلی وجود نداشته است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: تاکنون به میزان ۴۵۵ میلیون تومان غرامت به منظور معدوم کردن مرغ‌های روستائیان در کانون‌های مبتلا به روستائیان داده شده است.

انتهای پیام/ا

وجود ۶۰ مورد کانون مبتلا به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان‌غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.