ایران‌زمین/ 130

آبشار چشمه‌ای ایران کجاست؟ + تصاویر

یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کشورمان، آبشار چشمه‌ای یا مارگون است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مرز بین استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد شهرستانی قرار دارد که امروز با نام سپیدان شناخته می‌شود. این شهرستان به دلیل برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، چون تنگ تیزآب، آبشار مارگون، چله کوه، پیست اسکی پلادکف و دریاچه برم‌فیروز از نظر گردشگری اهمیت بسزایی دارد.

آبشار چشمه‌ای کجاست؟

بنا بر این گزارش، آبشار مارگون که امروزه با عنوان آبشار چشمه‌ای نیز شناخته می‌شود، با ۷۰ متر ارتفاع و عرضی بالغ بر ۱۰۰ متر هر ساله توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. این آبشار زیبا نتیجه جوشیدن هزاران چشمه است و در فصول سرد شاهد شکل‌گیری قندیل‌های یخی آن هستیم.

آبشار چشمه‌ای کجاست؟

شایان ذکر است؛ بر خلاف بیشتر آبشا‌رهای ایران راه دسترسی به آبشار مارگون بسیار آسان است. یعنی اگر از شهر‌های شمالی کشور قصد سفر به این آبشار را داشته باشید، بعد از رسیدن به یاسوج، طول مسیر شما تا آبشار حدود ۶۵ کیلومتر خواهد بود. در کیلومتر ۲۹ جاده‌ یاسوج به اقلید تابلو‌هایی شما را به سمت آبشار هدایت می‌کنند. مسیر خودرو تا ۸۰۰ متری آبشار ادامه دارد و ادامه‌ مسیر را باید پیاده طی کنید.

همچنین، اگر از جنوب کشور به دیدن آبشار مارگون می‌آیید بعد از رسیدن به شیراز به سمت سپیدان حرکت کنید. از سپیدان تا آبشار حدود ۱۳۰ کیلومتر راه در پیش دارید.

یادآور می‌شود؛ مسیر آبشار مارگون کوهستانی است و به همین خاطر فضای بسیار زیادی برای پارکینگ و محوطه آن وجود ندارد.


انتهای پیام/

 

آشنایی با آبشار زیبای شهرستان سپیدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار