رئیس دانشکده فنی شریف ابرکوه؛

نرخ مصرف آب در کشور نگران‌ کننده است

رئیس دانشکده فنی شریف ابرکوه گفت:نخستین سمینار بهره‌وری و بهینه‌سازی مدیریت آب و انرژی در ابرکوه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدحسین عادل رئیس دانشکده فنی شریف ابرکوه گفت:نخستین سمینار بهره‌وری و بهینه‌سازی مدیریت آب و انرژی در ابرکوه برگزار می شود.

عادل افزود: آمارها و نماگرها از وضعیت نابسامان میزان و شدت مصرف آب و انرژی، بالا بودن روند نرخ مصرف آب و انرژی در کشور ایران نسبت به متوسط‌های جهانی، حکایت از وضعیت نگران‌کننده آب در کشور دارد.

وی تصریح کرد: با ادامه روندهای فعلی قطعاً در آینده میان‌مدت کشور ایران برای تأمین منابع داخلی آب و انرژی خود دچار مشکل شده و علاوه برآن شرایط زیست‌محیطی یعنی وضعیت آب، خاک و هوا نیز می‌تواند بحران‌زا و خطرآفرین شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های مدیریت بخش مصرف و تقاضا در بخش آب و انرژی به‌طور ویژه در دستور کار مدیران و تصمیم‌سازان کشور قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر با توجه به اهمیت مدیریت تقاضا و مصرف بهینه از مدیریت تأمین و تولید، تمامی مصرف‌کنندگان و ذینفعان باید تلاش کنند به بهره‌وری بیشتر و مصرف بهینه انرژی کمک کنند.

رئیس دانشکده فنی شریف ابرکوه تصریح کرد: در همین راستا سمینار بهره‌وری، بهینه‌سازی و مدیریت آب و انرژی با هدف کمک به آشنایی بیشتر مردم، مدیران و کارشناسان در سطح استان و شهرستان ابرکوه، با روندهای جهانی در حوزه آب انرژی و به‌ویژه انرژی‌های پاک و آشنایی بیشتر با چالش‌های کشور در بخش بزرگ انرژی برگزار می‌شود.

دبیر سمینار مذکور تشریح ابعاد بحران‌های پیش روی انرژی در کشور و منطقه، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی اهمیت موضوع به مخاطبین، جلب مشارکت مخاطبین در خصوص مدیریت منابع آب و انرژی حتی در سطوح پایین مصرف، ایجاد مشارکت در نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم گیر و مرتبط با موضوع را از جمله بخش‌های مختلف سمینار اجرایی در ابرکوه عنوان کرد.

انتهای پیام/ی

مدیریت بخش مصرف و تقاضا در بخش آب 

برچسب ها: بحران آب ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار