در گفتگو با سی بی اس؛

تیلرسون: ما برای متقاعد کردن کره‌شمالی چماق بزرگ داریم نه هویج

وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه «سی بی اس» به شرح سیاست‌های این کشور در قبال کره‌شمالی پرداخت.

تیلرسون: ما برای متقاعد کردن کره‌شمالی چماق بزرگ داریم نه هویجبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با سی بی اس گفت: ما برای متقاعد كردن كره شمالی چماق بزرگ داریم نه هویج.

مارگارت برنن، مجری شبکه گفت رکس تیلرسون اذعان می کند که گزینه ای نامتعارف برای وزارت امور خارجه آمریکاست. وی هیچ تجربه پیشین در امور دولتی ندارد ولی به عنوان مدیر عامل اکسون موبیل، سراسر دنیا را گشته و با سران کشورهای دیگر به توافق رسیده است. تیلرسون که همچنان خود را یک پسر پر شر و شور پیش آهنگ می داند و آنچه را که قوانین غرب می خواند دنبال می کند، حریم خصوصی سفت و سختی دارد و به ندرت مصاحبه می کند ولی سرانجام ما نیز راهی برای مصاحبه با وی یافتیم. در حالی که المپیک در جریان است و کره شمالی ذهن او را درگیر ساخته است، وی با ما درباره سخت ترین توافقی که ممکن است به دنبالش باشد، صحبت کرد.

مجری شبکه سوال کرد کیم جونگ اون در سخنرانی ابتدای سال گفت همه خاک آمریکا در تیررس موشک های هسته ای ماست. آیا این مساله شما را عصبی نمی کند؟

وزیر امور خارجه آمریکا گفت البته که این مساله مرا عصبی می کند و در عین حال باعث جزم شدن عزممان هم می شود. این نوع تهدید علیه مردم آمریکا از سوی کشوری اینچنین قابل قبول نیست و رئیس جمهور نیز در مسئولیت خود به عنوان فرمانده نیروهای مسلح به جای آورد و از ارتش و متیس و وزارت دفاع خواست اقدامات لازم را انجام دهند تا اطمینان یابیم برای هر چیزی آمادگی داریم.

برنن پرسید و این گزینه های نظامی در صورت ناکام ماندن شما به اجرا گذاشته می شوند؟

تیلرسون پاسخ داد: در صورتی که من شکست بخورم، این را به همتای چینی خودم هم گفتم در صورتی که من و شما ناکام بمانیم افرادی هستند که وارد جنگ شوند و این چیزی نیست که ما بخواهیم.

مجری گفت با این حال شما به دنبال همکاری و احتمالا مذاکره با کیم جونگ اون هستید؟

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: این چیزی است که ما باید تلاش کنیم به صورت دیپلماتیک به آن برسیم. چیزی که ما باید مطمئن شویم این است که حتی در صورت آماده بودن ما، آیا آنها نیز آماده هستند؟ و اگر نباشند ما کارزار فشار را داریم و این فشارها را بیشتر می کنیم. ما این کار را هر ماه انجام می دهیم، تحریم های جدید برقرار می کنیم. جهانیان خواستار تغییر کره شمالی هستند.

مجری سوال کرد گفته شده است که مذاکرات یک به یک خواهد بود. آیا چینی ها نیز در مذاکرات حاضر خواهند شد؟

وزیر امور خارجه آمریکا گفت در مراحل نخست ممکن است گفتگوها فقط بین آمریکا و کره شمالی باشد تا ببیند آیا راهی برای ایجاد مذاکره وجود دارد یا نه.

مجری پرسید هویجی که می خواهید به کره شمالی نشان بدهید که برای مذاکره قانع بشوند چیست؟

تیلرسون پاسخ داد ما هویجی برای قانع کردن آنها برای مذاکره نداریم، ما چماق های بزرگی داریم و این چیزی است که آنها باید درک کنند. این کارزار فشار بر کره شمالی تاثیر گذاشته است. این فشارها بر برنامه های نظامی آنها تاثیر گذاشته است.

مجری گفت چیزی که شما می خواهید خلع سلاح کامل هسته ای است. چرا آنها باید چیزی را که به دست آورده اند کنار بگذارند؟ آیا سیاستی برای تضمین وجود دارد؟

تیلرسون گفت علت این است که این (سلاح هسته ای) دستاوردی برای آنان نخواهد داشت بلکه بیشتر باعث انزوای آنان می شود، انزوای دیپلماتیک آنها از جهان می شود، آنها را از نظر اقتصادی نیز منزوی می کند.

انتهای پیام/

 

مصاحبه وزیر امور خارجه آمریکا با شبکه «سی بی اس»

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
برای چی خدا بهشون عقل بده بذار جهالت کار خودشو بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر جنایتکاران آمریکایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
آقای تیلرسون بابچه طرف نیستی، چماق کره ی شمالی کمترازچماق شما نیست!!.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
آقای تیلرسون بابچه طرف نیستی، چماق کره ی شمالی کمترازچماق شما نیست!!.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
خدا به آمریکایی ها عقل بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
خدا بهشون عقل بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
خدا بهشون عقل بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
چگونه است که سلاح هسته ای برای امریکا قدرت اورده ولی برای سایر کشورها قدرت نمی اورد
آخرین اخبار