متقی‌فر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تنها مدل کارآمد در نظام اسلامی مدیریت جهادی است/افتخار مدیران باید خدمتگذاری به محرومان باشد

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: مدل مدیریتی کارآمد در نظام اسلامی که می‌تواند پاسخگوی نیازها باشد، مدیریت جهادی است.

رمجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مردم تبریز مبنی بر «ترجیح مدیریت جهادی بر دیوانسالاری» اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار مباحث مهم و کلیدی را مطرح کردند که باید بند بند صحبت‌های ایشان مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مدل مدیریتی کارآمد در نظام اسلامی که می‌تواند پاسخگوی نیازها باشد، مدیریت جهادی است و مدل‌های دیگر جوابگو نیستند.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که رویکرد جهادی با شاخصه‌هایی که امام راحل و مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند در مدیریت‌ها به کار گرفته نشود، مشکل کشور حل نمی‌شود.

متقی‌فر با بیان اینکه مدیریت بحثی عام است و در همه شئون آن باید رویکردها حتما جهادی و انقلابی باشد، تصریح کرد: دو ویژگی نگاه انقلاب داشتن و مدیریت جهادی فضیلت‌های بزرگی است که باید در مدیران و جود داشته باشد و اگر مدیری این ویژگی‌ها را نداشته باشد در مدیریت موفق نخواهد بود.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی یادآور شد: به کار گیری دانش در مدیریت به تنهایی کافی نیست بلکه باید مدیر روحیه جهادی و از خودگذشتگی داشته باشد و ملاحظات اطرافش مانع از ایجاد اقدامات موثر و پیش برنده نشوند. مدیریت جهادی می‌تواند تحول ایجاد کند و  از دلِ باورهای انقلاب اسلامی، نگاه مدیریت جهادی شکل می‌گیرد.

متقی‌فر با بیان اینکه «ترجیح متن مردم به اهداف و منافع جناحی و حزبی» و «اولویت خدمت رسانی به قشرهای ضعیف و مناطق محروم» دو توصیه مهم دیگر رهبر به مسئولان بود، ادامه داد: گروه و حزب گرایی در کشور مصیبت بزرگی شده است و به این موضوع مربوط می‌شود که افراد، اسلام و انقلاب را بهانه می‌کنند تا به امیال شخصی برسند.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی اضافه کرد: اگر مدیری نگاهش مدیریت جهادی و اولویتش منافع حزب و گروهش نباشد، خود به خود پای منافع مردم به وسط می‌آید و چیز دیگری در ذهن آن مدیر جزء خدمت به مردم شکل نمی‌گیرد؛ فقدان این دو نگرش موجب می شود افراد به منافع شخصی و گروهی فکر کنند.

وی بیان کرد: اگر فردی منافع حزبی و دسته‌ای‌‌اش را به منافع مردم و انقلاب ترجیح دهد حتما از مسیر اصلی خارج شده است و این نگرش  خیانت در حق ملت است.

متقی‌فر با بیان اینکه خدمتگذار مردم کسی است که باورهای مردم را باور داشته باشد، ادامه داد: تمام مشکلات به دلیل فقدان روحیه اسلام و انقلاب باوری است.

وی با اشاره به اینکه همواره بار سنگین بر دوش طبقات محروم بوده است، اظهار کرد: سنگ زیرین استحکام نظام جمهوری اسلامی طبقات محروم‌اند و در نگاه انقلابی امام علی(ع)، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری طبقات محروم در بالاترین جایگاه قرار دارند.

متقی‌فر ادامه داد: مدیری که به اقشار ضعیف توجه نکند به اصل اساسی حکومت اسلامی بی توجهی کرده است و افتخار مدیران در نظام اسلامی باید خدمتگذاری به طبقات محروم باشد چرا که این طبقه، نظام را حفظ کردند و در مقابل توطئه‌های از پیش طراحی شده ایستادند، پس نمی‌توان به این طبقه بی‌توجه بود و آنان را بی‌ارزش دانست قطعا این طبقه بالاترین ارزش را دارند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
خدا خادمان مردمی را حفظ کنه
آخرین اخبار