کوهنوردان نیازمند تعامل نیروهای هلال احمر هستند

رئيس هيأت کوهنوردی استان اصفهان گفت:کوهنوردان نیازمند تعامل نیروهای هلال احمر هستند تا بتوانند امروز به محل سقوط هواپیما نزدیک شوند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی نصر اصفهانی  اظهار کرد: شب گذشته به دلیل عدم شناسایی محل دقیق حادثه عملاً اتفاقی نیفتاد و عملیات‌ جست‌وجوی تیم‌های امداد و نجات با وجود قطع بارش برف در ساعت 12 بامداد، به نتیجه مطلوبی نرسید.

وی افزود: براساس حدس و گمانه‌ها محل سقوط هواپیما در خط‌الرأس و در ارتفاع 3 هزار 800 متری از سطح دریا واقع است و صعود به دامنه کوه دنا در شرایط برف و کولاک سخت است و به دلیل مه شدید در منطقه از بالگردها عملاً کاری ساخته نیست.

رئیس هیأت کوهنوردی استان اصفهان گفت: هنوز مدیریت لازم برای به کارگیری همه کوهنوردان امدادرسان صورت نگرفته است؛ در این عملیات از 80 نفر کوهنورد یخ و برف و هیمالیانورد استفاده شده و تیم کوهنوردی به دلیل استقرار 4 روزه در دامنه کوه دنا نیازمند مراقبت بیشتری است.

وی با بیان این که کوهنوردان هر لحظه ممکن است در حین عملیات با ریزش بهمن مواجه شوند، خاطرنشان کرد: اتفاق مشابه در شاهان‌کوه لرستان رخ داد بود که با اعزام 15 کوهنورد عملیات امدادرسانی به 11 نفر از حادثه‌دیدگان 6 روز به طول انجامید، حال با چنین شرایط نامساعد جوی و ریزش بهمن کار به مراتب سخت‌تر است.

نصر اصفهانی اذعان داشت: کوهنوردان نیازمند تعامل نیروهای هلال احمر هستند تا بتوانند امروز به محل سقوط هواپیما نزدیک شوند؛ کوهنوردان در عملیات جستجو به اندازه 4 روز آذوقه دارند و تیم حمایتی نیز با آنان همراهی می‌کند.

 

انتهای پیام/م

 

عملیات جستجوبرای پیداکردن لاشه هواپیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.