محسن رضایی:

با کوچکترین حماقت اسراييل عليه ايران، تل‌آویو را با خاک یکسان خواهیم کرد/ فرصت فرار را به نتانیاهو نخواهیم داد

با کوچکترین حماقت اسراييل عليه ايران، تل‌آویو را با خاک یکسان خواهیم کرد/ فرصت فرار را به نتانیاهو نخواهیم داددبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کوچکترین اقدام احمقانه علیه ایران صورت دهند، ما تل‌آویو را با خاک یکسان خواهیم کرد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با بینندگان شبکه المنار، با اشاره به سابقه هفتاد ساله ناامنی ها در منطقه با ظهور رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: دشمنان می خواهند جهان اسلام به وحدت ، پیشرفت و مجد و عظمت گذشته خود نرسد.

رضایی در خصوص تهدیدات پوچ نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: در مورد حرف های نابخردانه نتانیاهو باید بگویم که اگر کوچکترین اقدام احمقانه علیه ایران صورت دهند، ما تل‌آویو را با خاک یکسان خواهیم کرد و فرصت فرار را به نتانیاهو نخواهیم داد. نمایش و شعبده بازی های او در سازمان ملل وكنفرانس مونيخ در حد بازی و سرگرمی کودکان هم ارزش ندارد. سردمداران آمریکا و اسرائیل، ایران را نمی شناسند و قدرت مقاومت را نمی فهمند برای همین مداوم با شکست روبرو می شوند. آمریکایی ها بعد از فروپاشی شوروی گمان می کردند که قدرت بلامنازع جهان هستند ، ولي روز بروز امريكا ضعيف تر شده است و وضعیت امروز آمریکا و اسرائیل گویای ترس و رعب آنها از فروپاشی رژیم صهیونیستی و افول امريكا است.

وی افزود: آقای نتانیاهو و آقای ترامپ با پرونده فساد سياسی و اقتصادی روبرو هستند. دادگاه های آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال محاکمه آنها هستند. ترامپ در شعارهای انتخاباتی خود می گفت امريكا را دوباره بزرگ خواهد كرد ، اين اعتراف به ضعيف شدن امريكا بود، او می خواست آمریکا را بزرگ کند ولی امريكا درهمين يكسال ضعيف تر شد. سقوط هواپیمای اف 16 رژیم صهیونسیتی نشان داد که این سوریه است که بزرگ شده و مقاومت در حال پیشروی است و اسرائیل ضعيف شده و درحال عقب نشینی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از ابزارهای رژیم صهیونیستی ایجاد جنگ روانی و رعب های کاذب و تبلیغات وسیع است که خود را بزرگ نشان بدهند. حتی در آمارهایی که به قدرت نظامی آنها مربوط است، یک جنگ روانی دیده می شود. با سقوط جنگنده اسرائیل، تبلیغات چند میليارد دلاری آنها از بین رفت و معلوم شد که طبل آنها توخالی است و در این حادثه و در واقعه جنگ 33 روزه آشکار شد که اسرائیل ناتوان تر از گذشته است و روحیه افسران و سربازان رژیم صهیونیستی در وضعیت بدی است و آنها این روزها در وحشت به سر می برند.

وی با اشاره به وضعیت ارتش سوریه و نیروهای مقاومت گفت: الان ارتش سوریه کاملا روی پای خود ایستاده، همچنین در لبنان، حزب الله لبنان است که دارد ایستادگی می کند. ما همیشه گفته ایم که به جبهه مقاومت مشاوره می دهیم و درست است که مقاومت از تهران تا غزه بطور اعتقادي متصل است اما این نیروهای مقاومت فلسطين و لبنان و سوريه هستند که ایستاده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت به طرح خصمانه امریکا برای انتقال پایتخت رژیم صهیونسیتی گفت: موضوع انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، نیروهای مقاومت فلسطین را به ما نزدیک تر کرد و شاهد وحدت بسیار خوبی هستیم که رژیم صهیونیستی جرات امتحان این مقاومت را ندارد. ما اجازه نمی دهیم که هیچ قدرتی برای ما تعیین تکلیف کنند. آمریکا و اسرائیل نمی توانند برای کمک های ما به ملت های مظلوم منطقه محدودیت تعیین کنند. اگر به نیروهای ما حمله ای صورت بگیرد، پاسخ ما کوبنده خواهد بود. حضور ما در سوریه و عراق با دعوت رسمی دولت مستقر صورت گرفته و پاسخ هر تهدیدی را خواهیم داد.

رضایی با تشریح دکترین جمهوری اسلامی در منقطه افزود: تلاش می کنیم که کشورهای منطقه روی پای خود بیایستند، ما نیاز به حضور در کشورها به شیوه استعمارگران نداریم. ما الگوی آنها را دنبال نمی کنیم و معتقدیم که خود کشورهای منطقه باید توانایی دفاع از خود را پیدا کنند. ما به ملت های منطقه معتقد هستیم و قدرت را از آن مردم می دانیم. ما در لبنان نیروهای مقاومت را آموزش دادیم و دکترین دفاعی را به آنها یاد دادیم و جوانان غیرتمند و شهادت طلب از خود دفاع می کنند. وزیر خارجه آمریکا ، اخیرا در سفرش به لبنان گفت که حزب الله یک واقعیت است.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) در مورد تحرکات دولت های اروپایی و آمریکا در منطقه گفت: ما در ارتباط سیاسی و دیپلماسی کشورها با اروپا و آمریکا دخالت نمی کنیم. اما آمریکا اگر در منطقه ما به دنبال اشغالگری باشد و مثلا در شرق سوریه به دنبال حضور نظامی باشد، مخالف این حضور نامشروع هستیم. این استقرار باعث ناامنی در منطقه است. به دولت سوریه کمک می کنیم که این اشغال پایان پیدا کند و سرزمین های سوریه به دولت و ملت سوریه برگردد. ما از سوریه دفاع خواهیم کرد. ارتش سوریه قادر به دفاع از سرزمین های خود هست و ما به توانایی دولت و ملت سوریه مطمئن هستیم و خودشان سرزمین های اشغال شده را آزاد خواهند کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تحلیل وضعیت حال سوریه و دستاوردهای جبهه مقاومت گفت: در این ماه ها دو سه اتفاق مهم در سوریه روی داده است . نخست آنکه کلیه گروه های بزرگ تروریست و مسلح مخالف امنیت سوریه، تا حد زیادی از میان رفته اند. مساله دوم این است که در میان حامیان معارضین سوری، اتحاد گذشته وجود ندارد و قطر و ترکیه از عربستان فاصله گرفته اند. آمریکا هم که به داعش بسیار امید بسته بود تا دولت سوریه را با مشکل روبرو کند، امروز وضعیت را از دست رفته می بیند. حالا وضعیت از کنترل آنها خارج شده و آمریکایی ها هیچ نفوذ سازمان یافته ای در گروه های تروریست و مسلح حاضر در صحنه سوریه ندارند و پراکنده شده اند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) درباره همکاری های ایران، ترکیه و روسیه در موضوع سوریه گفت: ترکیه در نزدیکی با ایران و روسیه، گامهای بسیار خوبی را در اجلاس معارضین سوریه برداشته است. همکاری ترکیه با ما بسیار طبیعی است و آنان فهمیده اند که آمریکایی ها به دنبال منافع ترکیه نیستند. ترکیه به عنوان عضو موثر ناتو با آمریکا فاصله جدی پیدا کرده است. ترکیه به این نتیجه رسیده است که حضور ایران و روسیه، علیه منافع ترکیه نیست. البته ما به عملیات افرین انتقاد داریم و فکر می کنیم که دوستان ترکیه شتابزده عمل کردند و معتقدیم که لزومی ندارد که ترکیه این هزینه ها را در آنجا انجام دهد.

وی افزود: ما با روسیه نیز تا کنون که به اختلافی نرسیده ایم و پیش بینی اختلاف هم نمی کنیم. نظر هر دو کشور حمایت از دولت رسمی سوریه است و اینکه مردم سوریه باید تصمیم بگیرند. ما و روسیه در سوریه اختلافی نداریم. جلسات بسیار خوبی در ترکیه ، ایران و روسیه بين هرسه دولت برگزار شده است ، از زمان آغاز همکاری ها، مستمرا در حال پیشرفت در همکاری ها هستیم. ارزیابی ما این است که روند مثبت بوده است. بحران سوریه امروز کاملا به کنترل در آمده و در حقیقت این که گفته می شد بحران طولانی خواهد بود، یک جنگ روانی است برای تحت شعاع قرار دادن پیروزی ها. ما مشکلی بین این سه کشور در سوریه نداریم. جلسات معارضین نشان دهنده پیشرفت است و تعداد زیادی از معارضین در این نشست ها حضور دارند. این تابلوی امیدبخش و مهمی است. هدف ما این است که مردم سوریه باید دولت خود را تعیین کنند. این حرف حقی است که به کرسی نشانده خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به ادعاهای وزیر خارجه عربستان سعودی نسبت به جمهوری اسلامی ایران گفت: آقای عادل الجبیر، اول سعی کند اوضاع داخلی عربستان را سر و سامان بدهد. آنجا آزادی و انتخاباتی نیست. بهتر است افتضاحات خودشان در داخل عربستان و یمن و قطر و بحرین را حل کند. دولتمردان فعلی عربستان در بدترین وضعیت هستند و این گنده گویی ها در شان ملت عربستان نیست. آنها باید دست به دامان ملت خود شوند و اوضاع خود را سامان بدهند، بجای آنکه با پول مردم خود، یمن را بمباران کنند و آمریکایی ها را تامین کنند. با این افتضاحات ، آبرویی برای دولتمردان عربستان نمانده است.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در خصوص شرط ایران برای از سرگیری روابط میان ایران و عربستان گفت: عربستان باید از ملت ایران عذرخواهی کند. ما باب گفتگو را بر روی کشورهای اسلامی نمی بندیم. ما عربستان را در جریان جنگ ایران و عراق بخشیدیم و از کمک های عربستان به رژیم بعث عراق برای ویرانی کشورمان و به شهادت رساندن مردم مان را چشم پوشی کردیم. اما اینبار باید عربستان عذرخواهی کند تا بخشیده شود.

رضایی در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای ترامپ علیه توافقنامه برجام گفت: از زمانی که آقای ترامپ در آمریکا رئیس جمهور شد اعلام که کرد 120 روزه برجام را پاره می کند. او نه تنها برجام را پاره نکرده بلکه چند ماه تمدید کرد. او منتظر است که سنای آمریکا او را از این ادعای ناشیانه نجات دهد. البته در این میان، چین و روسیه تعهد بین المللی برجام را به آمریکا گوشزد کرده اند. برجام مشکل بزرگی برای ترامپ شده است و او در باتلاق برجام گیر کرده است. اما با سخنان تهدید آمیزش ،برای شرکت های بزرگ و بانک ها، تردید ایجاد می کند. اما بالاخره توپ توخالی آقای ترامپ برای اروپایی ها آشکار می شود و از این مساله عقب خواهد نشست. او در موضوع کره شمالی هم از موضع حمله کوتاه آمد و حالا می گوید آماده مذاکره است. در ابتدا مي خواست صف خود را از اروپایی ها جدا كند، اما دیدیم که در کنفرانس داووس هم گفت که نمی خواهم آمریکا را از اروپا جدا کنم. ایران در مساله برجام توانست یک فضای سنگین علیه خود را خنثی کند و نشان داد که ایران به دنبال بمب اتم نیست و صلح جهانی را قبول دارد. برجام همچنین نشان داد که آمریکایی ها کشور مورد اعتمادی نیستند و خیلی آسان زیر امضای خود می زنند. البته در برجام گشايش اقتصادی، پیشرفت زیادی را برای خودمان مشاهده نکرده ایم اما تا حدودی از ایجاد و اجرای تحریم های جدید برای ما، جلوگیری کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره رابطه گلایه های مردم و اعتراضات داخلی اخیر با آرمان های محقق نشده نظام گفت: ما آرزو داریم که اسرائیل ساقط شود، عدالت جهانی در دنیا مستقر شود. ما از آرزوهای خود ناامید نیستیم. انتخابات و اعتراضات در کشورهای دارای دموکراسی دو روی یک سكه هستند و همراه با هم هستند. اعتراض جزو طبیعت دموکراسی است. دموکراسی در مشاركت و اعتراض مردم به دولت ها و جناح ها تبلور می یابد. این معنای دموکراسی واقعی است که عربستانی ها از آن محروم هستند. ما حوادثی که در دهه اول انقلابمان روی داد را حوادث بزرگی می دانیم. ارتش عراق وارد پنج استان ما شد. منافقین در شهرهای دیگر، دست به انفجار و ترور زده بودند. به طوری که در انفجار حزب جمهوری اسلامی 72 نفر از چهره های کشور به شهادت رسیدند. ولي از آن شرايط سر بلند بيرون آمديم و ما به فناوری های بزرگ در شرایط فشار رسیده ایم. بنا بر این ما ضد ضربه شده ایم و فشارهای خارجی و تحرکات در داخل به ما آسیب نمی زند.

 رضایی در خصوص تحولات لبنان و سایر کشورهای منطقه و آینده جبهه مقاومت گفت: مقاومت تازه در بین راه است و امیدوارم در سالهای آینده شاهد پیروزی های بیشتری باشیم. خوشحال هستم که حادثه ای که برای آقای سعد حریری درست کرده بودند، با ابتکار خودش و حزب الله حل کردند. ملت لبنان، مردم سوریه و دولت عراق به تجربه های خوبی رسیده اند. یمنی ها رشد سیاسی فوق العاده ای پیدا کرده اند. مردم یمن در قطحی و بیماری های همه گیر، مقاومت خود را ادامه می دهد و هر روز شاهد عقب نشینی اسرائیل و آمریکا هستیم. این صحنه ها نشان دهنده پیروزی جبهه مقاوت است. من آینده مقاومت را بسیار درخشان می بینم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۱۸:۲۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
اجازه ندین این نتانیاهو نفس راحت بکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
انشاءالله مقاومت پیروز و سربلند باشد و پیروزیها با هدایت رهبری و ظهور امام زمان عج شیرین تر و کامل گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
زودتر اینکارو کنید ما راحت شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
زنده باد انسانیت وزنده باد سردار رضایی.

مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
آفرین سردار . مرگ بر رژیم کودک کش صهیونیستی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
آفرین سردار . مرگ بر رژیم کودک کش صهیونیستی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
اسرائیل خودشم میدونه که جرات عرض اندام در برابر ایران رو ندار ه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
آفرین سردار رضایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
درود بر رضایی .خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
محسن رضایی عشقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
احسنت بر شما دلاور..............مرگ بر اسراییل ...........مرگ بر آمریکا.......مرگ بر آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
اسراییل باید محو شود هرچه زودتر این غده سرطانی را بر دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
انشالله ریشه اسرئیل از روی زمین خشکانده و محو ونابود شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
انشالله نابودی اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۴۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
درود خدا بر سردار بزرگ اسلام... انشالله که همیشه سربلند باشید...ملت ایران به وجود شما افتخار میکنه..
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۳:۱۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
درود خدا بر سردار بزرگ اسلام... انشالله که همیشه سربلند باشید...
-
ناشناس
۱۲:۱۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
زنده باد ایران قهرمانان ملی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
درود برشیر مردان ایرران زمین .
امریکا و اسرائیل هیچ کاری نمی توانند بکنند.
هشتاد میلیون پشت سرت هستند مرد بگو که ایران جایگاه شیرانی است که در موقع لزوم دشمن را خوار می کند. مرگ بر اسرائیل وامریکا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر اسرائیل وامریکا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر اسرائیل وامریکا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
درود بر محسن رضایی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
انشالله دشمنان اسلام نابود بشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
انشالله اسرائیل نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
باید با یه موشک اسرائیل رانابود کنیم .مرگ بر اسرائیل .مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
باید با یه موشک اسرائیل رانابود کنیم .مرگ بر اسرائیل .مرگ بر امریکا
Oman
علی
۱۱:۵۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
زنده باد رضایی .درود بر ایران وایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار