نبی پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

تخم مرغ در مدار گرانی می‌چرخد/ معدوم سازی ۲۶ میلیون قطعه مرغ تخم گذار

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از افزایش ۵۰۰ تومانی نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد.

تخم مرغ در مدار گرانی می چرخد/ معدوم سازی 26 میلیون قطعه مرغ تخم گذارناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش 500 تومانی نرخ تخم مرغ در روزهای اخیر خبر داد و گفت: اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 7 هزار و 500 و شانه ای 15 هزار تومان است.

وی کاهش روز افزون تولید نسبت به هفته های اخیر و معدوم سازی 26 میلیون قطعه مرغ تخم گذار را دلیل اصلی گرانی قیمت تخم مرغ دانست.

نبی پور با اشاره به اینکه جای هیچ‌گونه نگرانی برای مصرف مرغ و تخم مرغ نیست، افزود: ویروس آنفلوانزا حاد پرندگان به جز نوع H5N6 در بندرکیاشهر گیلان، قابل سرایت به انسان نیست و از آنجا که تخم مرغ و مرغ در دمای 70 درجه سانتی گراد پخته می شود، جای هیچ گونه نگرانی نیست.

این مقام مسئول قیمت تخم مرغ در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به معدوم سازی روزانه 150 تا 200 قطعه مرغ تخم گذار و افزایش تقاضا جهت مصرف در قنادی ها، امکان پیش بینی قیمت در بازار وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان چاره ای جز هم اندیشی مسئولان دولتی و خصوصی با یکدیگر وجود ندارد و در صورت توقف بیماری بازگشت تولید به روال سابق مستلزم حداقل 2 تا 3 سال است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با اشاره به اینکه 97 درصد تولید استان های اصلی از بین رفته است، تصریح کرد: استان های تهران، کرج، قزوین و قم بیش از 50 درصد تولید در اختیار دارند که 97 درصد این میزان از بین رفته است.

به گفته وی در پی شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان از 182 مرغداری مرغ تخم گذار در استان تهران، تعداد انها به کمتر انگشتان دست رسیده است.

انتهای پیام/

97 درصد تولید استان های اصلی از بین رفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار