پیش بینی کمبود ۷۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با اضافه شدن پایه دوازدهم به دوره‌های تحصیلی، این استان با کمبود ۷۰۰ معلم مواجه خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در نشست شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با اضافه شدن پایه دوازدهم به دوره‌های تحصیلی، این استان با کمبود ۷۰۰ معلم مواجه می‎شود. 

وی گفت: برای رفع این کمبود باید از ظرفیت خالی نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات سایر مراکز شامل غیر انتفاعی و دانشگاه‌های علمی و کاربردی بهره گیری کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تکمیل و بهره برداری از طرح‌های نیمه تمام نیز با هدف تأمین تجهیزات مورد نیاز و رفع بخشی از این کمبود باید در اولویت قرار گیرد.

عباسی اضافه کرد: برگزاری نشست با خیرین مدرسه ساز به منظور تلاش برای حرفه آموزی و تجهیز مدارس در کنار مدرسه سازی، مورد توجه مسئولان مرتبط باشد.

وی ادامه داد: ارائه حرفه آموزی به دانش آموزان دبیرستانی یکی از بهترین راهکار‌های ایجاد شغل در دوران پس از تحصیل محسوب می‌شود.

عباسی با بیان اینکه آموزش استفاده صحیح دانش آموزان از فضای مجازی از مهم ترین رسالت‌های آموزش و پرورش است افزود: در این راستا باید با اطلاع رسانی و آموزش مهارت در این بخش، زمینه فعالیت‌های مطلوب و مفیدتر دانش آموزان در مواقع بیکاری را ایجاد کرد.

عباسی اضافه کرد: بایستی راهکار‌های کسب درآمد در حوزه‌های مختلف به جوانان و دانش آموزان آموزش داده شود.

انتهای پیام/خ

حرفه آموزی به دانش آموزان بهترین راهکار‌ ایجاد شغل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.