تناقض گفتار میان اعضای شورای شهر تهران/ طرح مخفیانه برای اجرای زوج و فرد پولی شکست خورد؟

بعد از ایراد فرمانداری به مصوبه طرح ترافیک جدید شورای شهر تهران، هر یک از اعضا ابعاد جدیدی از اجرای طرح زوج یا فرد پولی نمایان کردند.

تناقض گفتار میان اعضای شورای شهر تهران/ طرح مخفیانه برای اجرای زوج و فرد پولی شکست خورد؟به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان فرمانداری پایتخت هفته گذشته مصوبه شورای شهر تهران را به علت گنجانده شدن طرح زوج یا فرد پولی و همچنین چند ایراد دیگر به شورا بازگرداند.

به گفته محمد قانبیلی، عضو کمیته انطباق فرمانداری تهران علت ین امر مغایرت مصوبه با قانون حمایت از معلولان و جانبازان در رایگان بودن طرح ترافیک و گنجاندن طرح زوج یا فرد پولی درون مصوبه بوده است.

قانبیلی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شورای شهر تهران باید مصوبه زوج یا فرد پولی را جدا از مصوبه طرح ترافیک به تصویب می رساند و به فرمانداری ارائه می کرد.

مطابق طرحی که شهرداری تهران ارائه کرده است، زوج یا فرد از حالت استثنا برای ورود خودرو بر اساس پلاک خارج و هز خودرویی با پرداخت هزینه و عوارض ورود می تواند وارد این محدوده شود.

شهرداری تهران برای این امر محدودیتی در نظر نگرفته و در روز هر تعداد خودرو می تواند وارد محدوده زوج یا فرد شود. این مسئله به گفته کارشناسان ترافیک سبب افزایش بار ترافیکی در معابر خارج از محدوده زوج یا فرد می شود.

یکی از مخالفان اصلی این طرح راهنمایی و رانندگی است که آن را غیر مفید برای حل معضل ترافیک و تشدید کننده آن می داند. در این زمینه سردار مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بارها مخالفت خود را ابراز کرده است.

طرح زوج یا فرد پولی از سوی شهرداری منتفی اعلام شد اما برخی اخبار حکایت از اجرای آن بعد از 3 ماه گذشت از سال جدید و اجرای طرح ترافیک جدید داشت. موضوعی که البته در لابلای صحبت های اعضای شورای شهر تهران مشخص شد که قرار است از همان 15 فروردین اجرایی شود.

بازگشت طرح ترافیک بخاطر حس فرمانداری

محسن هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به رد شدن طرح جدید ترافیک تهران از سوی فرمانداری گفت: برگرداندن طرح جدید ترافیک بخاطر زوج و فرد، صرفاً به دلیل‌ نرخ‌ عوارض‌ آن است نه در مورد اصل طرح زوج و فرد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: فرمانداری حس کرده است که امکان دارد برای محدوده دوم هم که محدوده زوج و فرد است، عوارض بگیرند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه مگر قرار نبود بعد از 3 ماه از اجرای طرح ترافیک اصلی جدید نسبت به ورود به محدوده زوج و فرد هم هزینه گرفته شود گفت: هنوز معلوم نیست که بعد از 3 ماه آزمایش طرح اصلی ترافیک، اخذ هزینه برای ورود به زوج و فرد هم اعمال شود.

هاشمی تصریح کرد: بعد از 3 ماه تازه نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود که آیا برای ورود به محدوده زوج و فرد هم عوارض گرفته شود یا خیر.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح ترافیک طرحی نیست که شورا روی آن کار کرده باشد اظهار کرد: طرح ترافیک ربطی به مصوبه شورای شهر ندارد و این طرح به وزارت کشور رفته و آنها طرح را تصویب‌ کرده‌اند و زوج و فرد هم داخل همین طرح است اما آنچه از سوی فرمانداری رد شده بخاطر نرخ عوارض زوج و فرد است.

قرار بود از 15 فروردین زوج و فرد هم در کنار طرح اصلی با شکل جدید اجرا شود

سخنگوی شورای شهر تهران اما با تأکید بر اینکه در مصوبه‌ جدید موضوعی تحت عنوان 3 ماه اجرای آزمایشی طرح جدید ترافیک نداشتیم گفت: قرار بود از 15 فروردین زوج و فرد هم در کنار طرح اصلی با شکل جدید اجرا شود.

علی اعطا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تأکید بر اینکه در طرح جدید ترافیک که از سوی فرمانداری رد شد هیچ موضوعی تحت عنوان 3 ماه اجرای آزمایشی طرح جدید ترافیک نداشتیم گفت: ممکن است قبل از آن چیزی بوده باشد ولی در آنچه که شورا تصویب کرد بحث‌ 3 ماه آزمایشی نبود و قرار شد طرح جدید و قوانین مربوط به زوج و فرد از 15 فروردین با شکل جدید اجرا شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر هیأت تطبیق‌ فرمانداری به برخی از موارد ایراد گرفته تصریح کرد: برای زوج و فرد 2 اشکال گرفتند، یکی گفتند که ابهام دارد و دیگر اینکه با سیاست‌های کلی دولت مبنی بر بالا نرفتن عوارض‌ خدمات مغایر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۶
خواهشا این طرح را اجرا نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
برای چی طرح مخفیانه ؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۰۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
خداروشکر که شکست خورد این طرح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
"طرح ترافیک ربطی به مصوبه شورای شهر ندارد"
"در آنچه که شورا تصویب کرد بحث‌ 3 ماه آزمایشی نبود"
یه بار میگه مصوبه ربطی به شورا نداره ، بعدش یهو دم خروس میزنه بیرون و میگه شورا تصویب کرد
کدوم رو باور کنیم جناب رییس شورای شهر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
این طرح فقط بخاطر عوارض بوده نه طرح زوج و فرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
این طرح فقط بخاطر عوارض ان بوده نه طرح زوج وفرد
آخرین اخبار