کاهش آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی

۵۶ برنامه ابلاغی آموزشی، فرهنگی و اجتماعی امسال با مشارکت دستگاه‌های اجرائی، سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط و سمن‌ها در مازندران اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام سید مرتضی موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران در در همایش پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی در گلوگاه، گفت:در راستای پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی، امسال ۵۶ برنامه ابلاغی آموزشی، فرهنگی و اجتماعی با مشارکت دستگاه‌های اجرائی، سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط و سمن‌ها در استان اجرا شد.

وی افزود: مشارکت مردم در تحقق فرامین رهبری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی یک الویت موثر و راهکار مناسب در همکاری با دستگاه قضائی در کاهش وقوع جرم در فضای مجازی است که در این راستا با عضویت در سامانه سجام می‌توانند گزارش، اخبار و بزه‌های اجتماعی را در آن منعکس کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران گفت: عضویت و ثبت نام در سامانه سجام، پل ارتباطی مشارکت مردم در انعکاس گزارش، اخبار و پیامد‌های احتمالی در محلات و شهر‌ها برای پیشگری از وقوع جرم است.

سید ناصر احمدی رییس دادگستری شهرستان گلوگاه، گفت: پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی فقط مختص یک نهاد نیست و بقیه ارگان‌ها ها و نهاد‌ها باید در پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی موثر باشند چرا که مربوط به همه‌ی آحاد مردم است.

وی افزود: فضای مجازی یک فضای بدون مرز است و فراتر از فضای واقعی ما قرار گرفته است و برای کنترل و پیشگیری آن سامانه‌های مختلفی طراحی شده است.

رییس دادگستری شهرستان گلوگاه گفت: این بستری که برای کاربران ایجاد شده است، انگیزه را جهت ورود بیشتر به این فضا فراهم می‌کند.

احمدی افزود: پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی یعنی در آن موقعیت مکانی و زمانی کاری را انجام دهیم که افراد مرتکب جرم نشوند و ما بتوانیم از این کار جلوگیری کنیم.

وی داشتن باور‌های دینی را برای کم کردن جرم از مهم‌ترین رکن‌های پیشگیری دانست، گفت: در گذشته جهت سرقت از بانک باید شخص با دردست داشتنن اسلحه و بصورت فیزیکی به بانک مراجعه می‌کرد، ولی امروزه از طریق فضای مجازی می‌تواند ازحساب‌ها سرقت کند.

انتهای پیام/آ

پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار