انجام 16 هزار کیلومتر برفروبی در محورهای کردستان

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از انجام بیش از 16 هزار کیلومتر برفروبی در محورهای مواصلاتی کردستان از آغاز طرح زمستانه تاکنون خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمدراشد مدرس‌گرجی معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: از روز بعدظهر جمعه که جو بارشی جدید وارد استان شده استان تا کنون بیش از 80 مورد ریزش کوه و 6 مورد سقوط بهمن در منطقه اورامان و در سایر مسیرهای اصلی و فرعی استان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام راه های فرعی و اصلی استان باز است، بیان کرد: تنها دو راه روستایی به دلیل ریزش کوه مسدود شده که راهداران در حال پاکسازی مسیر هستند.

مدرس گرجی خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه روزی راهداران با وجود حاکم بودن جو بارشی قابل توجه در استان تمام مسیرهای اصلی و فرعی استان باز و مشکلی نیز در این راستا نداریم.

وی با اشاره به اینکه از آغاز طرح زمستانه تا کنون بیش از 16 هزار کیلومتر برفروبی در محورهای استان انجام شده است، گفت: 3 هزار و 500 کیلومتر برفروبی از این میزان مربوط به چند روز اخیر است.

  معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به بارش شدید برف و لغزندگی محورها تردد در اکثر محورها از جمله سنندج ـ کامیاران، گردنه مروارید سنندج، مسیر سنندج ـ مریوان، سنندج ـ دیواندره، دیواندره ـ سقز، سقز ـ مریوان ـ سروآباد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با آغاز طرح زمستانه تا کنون بیش از یک هزار و 500 در راه مانده در راهداری‌های استان اسکان داده شده اند، تصریح کرد: به بیش از یک هزار خودرو نیز امدادرسانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع 500 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و 600 نفر راهدار دو بخش دولتی و خصوصی از آغاز طرح زمستانه تا کنون مشغول به فعالیت و خدمات رسانی به مردم هستند.

انتهای پیام/ د م

اسکان 1500 نفر در راهدارخانه های کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.