افتتاح اولین دفتر خدماتی الکترونیک قضایی شهرستان راور

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان، گفت: اولین دفتر خدماتی الکترونیک قضایی شهرستان راور گشایش یافت .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛  حمید خالقی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان، گفت: به همت حسن توکلی با هدف کاهش مراجعات دادگستری ،صرفه جویی در وقت وسرمایه ملی ودولتی وتسریع درکار ارباب رجوع این مجتمع در خیابان ولیعصر شهرستان راور راه اندازی دفاتر قضایی حجم کار را از روی دوش سیستم قضایی برداشته و زمان فرآیند دادرسی را کاهش می دهد.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی این دفاتر دسترسی مردم به عدالت قضایی را تسهیل می کند، افزود: همچنین با راه اندازی دفاتر قضایی از رفت و آمدهای غیر ضروری مراجع کننده ها به مجتمع های قضایی جلوگیری می شود.

خالقی بیان داشت: این دفاتر توسط کارشناسان حقوقی تشکیل شده و از جدیدترین تکنولوژی های روز، از حیث تجهیزات فنی، برخوردار هستند.

وی به ضرورت رعایت اصل امانت داری و رازداری کارکنان و مسئولان دفاتر خدمات قضایی پرداخت و تصریح کرد: در این دفاتر خدماتی از قبیل انجام کلیه خدمات اظهارنامه حقوقی، ثبت دادخواست حقوقی، ثبت تجدیدنظر خواهی و واخواهی از آراء دادگاه بدوی و انجام کلیه خدمات مربوط به ابلاغ الکترونیک ارائه می شود.

یاد آور است ، دفتر خدمات الکترونیک قضایی اقداماتی مانند طرح وپیگیری دعاوی ،شکایات ارایه لایه،پرداخت هزینه های دادرسی ،دریافت اوراق قضایی وکسب اطلاع از وضعیت پرونده ها را برای شهروندان انجام می دهد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار