طرح مدیریت حوزه جامع آبخیز در ۶۲ هزار هکتار از اراضی لرستان اجراشد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از آغاز طرح مدیریت حوزه جامع آبخیز در سطح ۶۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های خرم آباد، دوره چگنی، دورود و الیگودرز خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدحسین بابایی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه در اجرای طرح مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز، از ظرفیت مردمی استفاده می‌شود بیان کرد: این طرح بر اساس رویکرد علمی و جامع نگری و به منظور مدیریت جامع با مشارکت جوامع محلی و بهره برداران ذینفع در عرصه‌های منابع طبیعی در حوزه‌های آبخیز اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای کامل و دقیق طرح‌های حفاظتی در اراضی ملی با هدف حفظ و حراست از عرصه‌های ملی و طبیعی با همکاری مردم و دستگاه‌های کشور امکان پذیر است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در ادامه به کارکرد‌های اجرای طرح مدیریت یکپارچه و جامع حوزه‌های آبخیز اشاره کرد و افزود: حفظ منابع پایه از جمله آب، خاک، بهبود تنوع زیستی، بهبود معیشت جوامع محلی، کاهش فرسایش خاک، رسوب، جلوگیری از بروز سیلاب، کاهش اثرات خشکسالی، افزایش بهره وری در منابع طبیعی، بهبود کیفیت آب شرب و کشاورزی، کاهش آثار تغییرات اقلیمی، از جمله کارکرد‌های مهم اجرای طرح مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز است.
در لرستان بیش از یک میلیون هکتار جنگل و مرتع وجود دارد.

انتهای پیام/م

اجرای طرح مدیریت حوزه جامع آبخیز در ۶۲ هزار هکتار از اراضی لرستان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار