پشت پرده شوی جدید عبری - غربی با محوریت یمن

مبارزین و مجاهدین یمنی محاصره‌اند، به آن‌ها چیزی نمی‌شود رساند؛ اگر می‌شد رساند ما به جای یک موشک صد موشک به آن‌ها می‌دادیم. اما نمی‌شود به این‌ها چیزی رساند؛ مظلومند.

شوی جدید عبری - غربی با محوریت یمن؛ عربستان کودک‌کشی می‌کند ایران را متهم ‌می‌کنند!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،دور جدیدی از فشار‌های سیاسی غرب با ادعا‌های واهی علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران یمن آغاز شده است.

رویترز خبر داده که کشور‌های انگلیس، آمریکا و فرانسه قصد دارند در شورای امنیت سازمان ملل، ایران را به دلیل دخالت ادعایی در یمن، محکوم کنند.

همزمان، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل، طی یادداشتی در روزنامه «نیویورک تایمز» خواستار اقدام جامعه بین‌المللی علیه ایران شده است.

«هربرت مک مستر»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ، ادعا‌های مشابهی را علیه کشورمان مطرح کرده است.

اقدامات مضحک آمریکایی‌ها برای اتهام زنی به ایران در قبال بحران یمن

آمریکایی‌ها پیش‌تر نیز تلاش‌های مذبوحانه و مضحکی را برای تایید ادعای دروغین خود مبنی بر کمک نظامی ایران به مدافعان یمنی انجام داده بودند.

«نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل روز پنج‌شنبه ۲۳ آذرماه با راه‌اندازی یک شوی تبلیغاتی و نمایش بقایای یک موشک، ایران را سازنده آن معرفی و به ارسال موشک و تسلیحات برای حوثی‌های یمن متهم کرد.

شوی رسانه‌ای «هیلی» به قدری مضحک بود که حتی دستمایه طنز رسانه‌های آمریکایی نیز شد. «واشنگتن پست» در این رابطه کاریکاتوری را منتشر کرد که نشان می‌داد «هیلی» یک موشک ساخت ایران را از میان صد‌ها موشک ساخت آمریکا خارج کرده و می‌گوید: «ما اینجا موشکی را به نمایش گذاشته‌ایم که ثابت می‌کند تسلیحات ایرانی غیر نظامیان را در خاورمیانه می‌کشد و منطقه را بی‌ثبات می‌کند»!

اما علی‌رغم آشکار بودن وقوع فاجعه انسانی در یمن، در نتیجه تهاجم وحشیانه عربستان سعودی به این کشور، علت فضاسازی آمریکایی‌ها و متحدان اروپایی‌اش علیه ایران پیرامون بحران یمن چیست؟

واقعیت آن است که نه تنها سلاح و موشک بلکه هیچگونه اقلامی از سوی ایران روانه یمن نمی‌شود و دلیل این امر محاصره ظالمانه این کشور توسط سعودی‌ها و مزدوران آنهاست.

اگر می‌شد؛ به جای یک موشک صد موشک به مبارزین یمنی می‌دادیم

مقام معظم رهبری روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه در جریان دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش، حمایت از کشتار مردم یمن و ظلم به آنان را نمونه‌های آشکاری از ظلم آمریکایی‌ها دانستند و فرمودند: «مبارزین و مجاهدین یمنی محاصره‌اند، به آن‌ها چیزی نمی‌شود رساند؛ اگر می‌شد رساند ما به جای یک موشک صد موشک به آن‌ها می‌دادیم. اما نمی‌شود به این‌ها چیزی رساند؛ مظلومند».


بیشتر بخوانید:حمله جنگنده‌های سعودی به استان الحدیده یمن


هزاران موشک آمریکایی و انگلیسی بر سر مردم مظلوم یمن ریخته می‌شود

اما آمریکایی‌ها که اینچنین به دروغ مدعی حمایت تسلیحاتی و موشکی ایران از نیرو‌های مردمی یمن هستند، خود پیشتاز در تجهیز ارتش متجاوز سعودی در حمله به یمن می‌باشند؛ رژیم آل‌سعود هزاران موشک تولید شده در کارخانجات نظامی آمریکا و انگلیس را بر سر مردم مظلوم یمن ریخته که بر اثر آن صدهاهزار نفر تاکنون کشته، زخمی، معلول و آواره شده‌اند.

انعقاد قرارداد ۵۰۰ میلیاردی دلاری میان واشنگتن و ریاض

افکار عمومی جهان سفر اردیبهشت ماه ترامپ به ریاض را فراموش نکرده است؛ سفری که در اوج تنزل ارزش جهانی دلار انجام شد و عایدی آن انعقاد قرارداد ۵۰۰ میلیاردی دلاری میان واشنگتن و ریاض بود. قراردادی چرب برای حکام آمریکایی که ۳۰۰ میلیارد دلارش فروش تسلیحات و جنگ‌افزار به رژیم سعودی بود. تسلیحاتی که مستقیم بر روی خانه و کاشانه مردم مظلوم یمن فرود می‌آید.

آمریکا بزرگترین تجهیزکننده و تامین‌کننده تسلیحاتی آل‌سعود است؛ ارزش مبادلات تسلیحاتی میان واشنگتن و ریاض از حد متعارف بین‌المللی فراتر رفته است و قرارداد ۱۱۰ میلیارد دلاری اردیبهشت ماه که ظرف یک دهه به ۳۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید و شامل موشک‌های «تاد» و تانک «ام ۱۰۹» و سایر اقلام نظامی خواهد بود، می‌تواند رکورد فروش سلاح به یک کشور توسط آمریکا را بشکند!

فروش ۷ میلیارد دلار سلاح توسط انگلیس به رژیم سعودی

البته در تامین تسلیحات برای رژیم سعودی جهت کشتن مردم مظلوم یمن، علاوه بر آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها هم دخیل هستند. از ماه مارس سال ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) و همزمان با آغا جنگ در یمن، انگلیس حدود ۴.۷ میلیارد پوند (حدود ۷ میلیارد دلار) سلاح به عربستان سعودی فروخته است.

کشته شدن ۶۸ کودک یمنی توسط رژیم سعودی در تنها دو ماه

اوایل ماه جاری میلادی (در اواسط بهمن ماه) شبکه خبری الجزیره گزارش داد که به سندی محرمانه درسازمان ملل دست یافته که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی از ماه جولای (مرداد) تا ماه سپتامبر (مهر) سال ۲۰۱۷، ۶۸ کودک یمنی را کشته و ۳۶ کودک دیگر نیز زخمی شده‌اند.

ماه گذشته، یک کمیته سازمان ملل متحد، ۱۰ مورد از حملات هوایی عربستان سعودی طی سال گذشته در یمن که منجر به مرگ ۱۵۷ نفر شد را مورد بررسی قرار داد و گزارش داد که عربستان سعودی عمدا از مهمات هدایت شونده دقیق در حملات خود به اهداف غیرنظامی استفاده کرده است.

رقابت تنگاتنگ سعودی‌ها و صهیونیست‌ها در کودک کشی

بنا به گزارش صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) از آغاز عملیات متجاوزانه ائتلاف سعودی علیه مردم یمن طی سه سال گذشته بیش از ۵ هزار کودک یمنی یا جان خود را از دست داده‌اند یا مجروح شده‌اند، یعنی هر روز به صورت میانگین ۵ کودک کشته یا زخمی شده‌اند.

یونیسف همچنین ماه گذشته اعلام کرد بیش از نیمی از مردم یمنی به آب آشامیدنی و نظام بهداشتی مناسب دسترسی ندارند و با آوارگی، بیماری، فقر و سوء تغذیه رو به رو هستند.

سازمان ملل متحد هم چندی پیش هشدار داد که تقریباً ۷۰ درصد جمعیت یمن نیازمند کمک‌های انساندوستانه هستند و این کشور اکنون با بزرگترین بحران انسانی در جهان روبرو است.

طبق گفته «کیت گیلمور» معاون کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل، حدود هفت میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در یمن در معرض قحطی قرار دارند. معاون کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین اعلام کرده که از جمعیت ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری یمن، حدود ۱۹ میلیون نفر به کمک‌های انساندوستانه نیاز دارند که نیاز ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از آنان حاد است.

شیوع «وبا» و «دیفتری» در یمن

علاوه بر این، سازمان آکسفام (Oxfam) انگلیس - که پرونده‌ای درباره رسوایی جنسی او مطرح شده - طی بیانیه‌ای هشدار داده است از ۲۷ آوریل ۲۰۱۷ (۷ اردیبهشت ۱۳۹۶) که نخستین گزارش‌ها در خصوص ابتلا یمنی‌ها به وبا واصل شد، تا اواخر سپتامبر ۲۰۱۷ (اوایل مهر ۹۶) شیوع بیماری وبا در یمن با ۷۷۵ هزار مورد ثبت شده، «بدترین شیوع آن در تاریخ» است.

علاوه بر «وبا»، در نتیجه تجاوز ظالمانه رژیم سعودی به یمن، بیماری «دیفتری» نیز در این کشور شیوع پیدا کرده است؛ سازمان بهداشت جهانی در اواخر ژانویه «اوایل بهمن» طی بیانیه‎ای اعلام کرد که تعداد قربانیان بیماری واگیردارعفونی «دیفتری» در یمن از زمان انتشار ویروس آن، به ۵۳ نفر رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی در این بیانیه اعلام کرد که طی ماه‎های گذشته همزمان با شیوع ویروس دیفتری در ۱۹ استان یمن، ۷۶۹ نفر از یمنی‎ها به این بیماری مبتلا شده‌اند.

هفته پیش، خبرگزاری رویترز به نقل از کارشناسان سازمان ملل طی گزارشی اعلام کرد که ائتلاف عربستان از «تهدید به گرسنه نگه‌داشتن» به عنوان یک ابزار جنگی در یمن استفاده می‌کند.

آنطور که رویترز نوشته بود، کارشناسان سازمان ملل طی بیانیه‌ای محرمانه، درباره کشتار غیرنظامیان و همچنین محدودیت واردات کمک‌های بشردوستانه ابراز نگرانی کرده و خواستار اجازه ورود این کمک‌ها به یمن شده‌اند.

موارد ذکر شده تنها گوشه کوچکی از جنایت‌های سعودی‌ها در یمن است؛ جنایت‌هایی که با مجوز واشنگتن و تسلیحات آمریکایی و انگلیسی صورت می‌گیرد. کشور‌هایی که سیاستمداران آن‌ها با وقاحت تمام قصد دارند بواسطه بحران یمن که توسط خودشان ایجاد شده، ایران اسلامی را در شورای امنیت محکوم کنند. شورایی که ظاهرا به شعبه دوم وزارت خارجه آمریکا برای پیشبرد جهانخواری‌ها و زورگویی‌های این کشور تبدیل شده است.

البته علت خشم آمریکا در بحران یمن کاملا آشکار است؛ آن‌ها از بی‌عرضگی مزدوران سعودی‌شان در غلبه بر مردم یمن و مجاهدان انصارالله به ستوه آمده‌اند. فراموش نمی‌کنیم که در نخستین روز‌های تجاوز رژیم سعودی به یمن، «عادل الجبیر» وزیر خارجه این رژیم در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی، متکبرانه به «امیرعبداللهیان» معاون وقت وزارت خارجه کشورمان گفت که «حوثی‌ها را در یمن در کمتر از سه هفته نابود می‌کنیم»! اکنون جنگ یمن در آستانه چهارسالگی قرار دارد و رژیم سعودی با تسلیحات مدرن آمریکایی در باتلاقی بزرگ گیر افتاده است؛ بنابراین اربابان آمریکایی‌اش چاره‌ای جز پارس کردن برای نجات این مفلوکان سعودی ندارند.

منبع:میزان

انتهای پیام/

 

برچسب ها: خاورمیانه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار