دانستنی‌های علمی؛

رژیم غذایی سه ساعته برای لاغری/ از کجا بفهمیم فند خون‌مان بالاست؟ / برای سلامتی کلیه آب زیاد بنوشید/ ویتامینی برای رفع گرفتگی عضلات

افزایش یافتن قند خون صرفا مختص افراد مبتلا به دیابت نیست و همه انسان‌ها ممکن است شاهد افزایش قند خون خود باشند.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

روش هایی برای تشخیص قند خون بالا

بهتر است بدانید، روش‌هایی وجود دارند تا بتوان به کمک آن‌ها تشخیص داد که قند خون فرد بالاست؛ باید بدانید که افزایش یافتن قند خون صرفا مختص افراد مبتلا به دیابت نیست و همه انسان‌ها ممکن است شاهد افزایش قند خون  باشند.

با افزایش سطح قند خون علائم ناخوشایندی به سراغ افراد می‌آید که از آن جمله می‌توان به افزایش احساس تشنگی و خشکی دهان، تکرر ادرار، معده درد و حالت تهوع اشاره کرد.

از کجا بفهمیم فند خون مان بالاست/ رژیم غذایی سه ساعته  برای لاغری/ برای سلامتی کلیه آب زیاد بنوشید

ویژگی‌های گروه خونی AB

دانشمندان معتقدند افراد بر حسب گروه خونی، شرایط جسمی و روحی متفاوتی دارند؛ یکی از این گروه‌های خونی، گروه خونی AB است که تعداد دارندگان آن گروه خونی به نسبت دیگر گروه‌ها چندان زیاد نیست.

جالب است بدانید، افرادی که گروه خونیAB دارند  می‌توانند از تمام افراد خون دریافت کنند؛ اما تنها قادر به اهدای خون به هم‌گروهی‌های خونی خود هستند؛ دستگاه گوارش افرادی که این گروه خونی را دارند معمولا به نسبت دیگر افراد ضعیف‌تر بوده و به‌راحتی قادر به هضم پروتئین‌های حیوانی نیستند؛ پزشکان معتقدند سیستم ایمنی در افرادی که این گروه خونی را دارند تا حدی ضعیف عمل می‌کند.

از کجا بفهمیم فند خون مان بالاست/ رژیم غذایی سه ساعته  برای لاغری/ برای سلامتی کلیه آب زیاد بنوشید

یک رژیم غذایی جالب  برای لاغری

برای لاغری رژیم‌های غذایی گوناگونی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های غذایی متفاوتی دارند.

یکی از این رژیم‌های غذایی، رژیم سه ساعته است؛ در این رژیم غذایی که توسط جرج کروز کارشناس تناسب اندام طراحی شده است، محدودیت غذایی خاصی وجود ندارد.

برای داشتن این رژیم غذایی باید یک ساعت پس از بیدار شدن از خواب صبحانه خورد؛ همچنین پس از صبحانه، هر سه ساعت یک وعده غذایی را مصرف کرد؛ نکته دیگر در این رژیم غذایی آن است که سه ساعت قبل از خواب هم چیزی مصرف نشود.

این رژیم غذایی هیچ محدودتی در مصرف مواد غذایی ندارد؛ تنها موصضوعی که اهمیت دارد آن است که وعده‌های غذایی که هر ۳ ساعت یک بار مصرف می‌شود؛ کوچک و کم چرب باشد.

از کجا بفهمیم فند خون مان بالاست/ رژیم غذایی سه ساعته  برای لاغری/ برای سلامتی کلیه آب زیاد بنوشید

خواص فوق العاده دلستر

یکی از نوشیدنی‌های محبوب دلستر است؛ بهتر است بدانید که این نوشیدنی حاوی ویتامین C و گروه ویتامین B بوده و یک نوشیدنی مناسب برای دفع سنگ کلیه است.

ویتامینی برای از بین رفتن کمردرد

افرادی که با گرفتگی عضلات و کمردرد‌های مزمن مواجه هستند بهتر است مصرف ویتامین E را جدی بگیرند.

این ویتامین که محلول در چربی است، موجب تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن شده و درد و ناراحتی‌های عضلانی را کاهش می‌دهد؛ دانه‌های خوراکی، آجیل، جوانه گندم، اسفناج، کلم بروکلی، زیتون، ذرت، روغن ذرت و روغن سویا از منابغ غنی از ویتامین E هستند.

پزشکان مقدار ویتامین E مورد نیاز برای بزرگسالان را ۱۵ میلی‌گرم در روز می‌دانند.

مسمومیت های کلیوی را جدی بگیرید

کلیه یکی از اعضای اساسی بدن انسان است که مهم‌ترین وظیفه آن خارج کردن سموم از بدن انسان است.

هنگامی که حجم مواد سمی بیشتر از حد توان کلیه در سم زدایی باشد، عملکرد این عضو کوچک بدن کاهش یافته و در نتیجه به آرامی مستعد تولید سنگ، عفونت، کیست و تومور می‌شود.

برای پیشگیری از مسمومیت‌های کلیوی در ابتدا باید در نظر داشته باشید که نوشیدن ۸ لیوان آب در روز ضروری است، رنگ ادرار باید همواره شفاف و فاقد هرگونه بوی زننده باشد.

شفاف بودن رنگ ادرار نشان دهنده عملکرد مناسب کلیه‌ها در سم زدایی است.

از کجا بفهمیم فند خون مان بالاست/ رژیم غذایی سه ساعته  برای لاغری/ برای سلامتی کلیه آب زیاد بنوشید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار