تبرایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گفت‌وگو برای رفع آسیب‌ها جدی است/در مدارس مهارت‌های گفت‌وگو و بالا بردن آستانه تحمل تدریس شود

دبیر کمیته اجرایی خانه احزاب به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد کرد تا در مدارس مهارت‌های گفت‌وگو و بالا بردن آستانه تحمل را تدریس کند.

محمد علی تبرایی دبیر کمیته اجرایی خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تدوین منشور گفت‌وگوی سیاسی در وزارت کشور، اظهار کرد: گفت‌وگو حاصل فرهنگ است و پیش فرض اول گفت‌وگو این است که هیچ‌کس برتر نیست و همه در برابر قانون  بر اساس قانون اساسی در جمهوری اسلامی برابرند .

وی ادامه داد: تلاش وزیر کشور و معاون سیاسی او برای تدوین منشور گفت‌وگو به دلیل این است که نقش گفت‌وگوها در رفع آسیب‌ها، جدی است.

دبیر کمیته اجرایی خانه احزاب با بیان اینکه وزیر کشور روی شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی در کشور اشراف زیادی دارد، تاکید کرد: یکی از راه‌های کاهش آسیب اجتماعی و سیاسی، همین فرهنگ سازی گفت‌وگو و بالا بردن آستانه تحمل مردم است.

تبرایی تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته روی مهارت‌های گفت‌وگو میان دانش‌آموزان و دانشجویان تمرکز کردند و در حال تربیت شهروند گفت‌وگو محور هستند.

تبرایی ادامه داد: ظاهرا وزارت کشور روی لایحه تجمع سیاسی و اعتراض‌ها کار می‌کند تا محل ثابتی برای تجمع‌های سیاسی داشته باشیم که ضمن حفظ حقوق سیاسی مردم، امکان سوء استفاده دشمنان‌ ملت فراهم نشود.

تبرایی تاکید کرد: اولویت مشکلات در کشورمان اعم از گرد وخاک، محیط زیست، کم آبی، مدیریت بحران، فساد و ... است و حل این مشکلات بدون ایجاد فرهنگ گفت‌وگو امکان پذیر نیست.

وی پیشنهاد کرد که در مدارس، کتابی تحت عنوان مهارت‌های گفت‌وگو و بالا بردن آستانه تحمل تدریس شود چرا که فرهنگ سازی از کودکان شروع می‌شود.

این فعال سیاسی با اشاره به اهمیت گفت‌وگو، افزود : گفت‌وگو مساوی با عقل جمعی برای حکمرانی موثر است و مردم باید برای حکومت کردن و رفع مشکلات، کمک  و سهم خود را در مدیریت ایفا کنند.

دبیر اجرایی خانه احزاب ایران با اشاره به اینکه محور خانه احزاب فعالیت صنفی است نه فعالیت سیاسی، گفت : باب گفت‌وگو میان جناح‌ها‌ در خانه احزاب است و در جلسات مجمع و شورای مرکزی هم گفتگو می‌کنند .

تبرایی ادامه داد: تمرکز شورای مرکزی جهت تسهیل فعالیت سیاسی احزاب است که اصلاح و کاهش حجم قانون احزاب فعلی در دستور کار شورا قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه خانه احزاب پیگیر پرداخت یارانه احزاب با همکاری مجلس است، تصریح کرد: خانه احزاب، راه اندازی خانه احزاب استان‌‌ها را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار