چاووش اوغلو: در صورت دفاع دمشق از ی‌پ‌گ، هیچ مانعی جلودار ارتش ترکیه نخواهد بود

وزیر خارجه ترکیه در اظهاراتی گفت در صورتی که ارتش سوریه به منظور دفاع از نیروهای کُرد وارد عفرین شود، «هیچ مانعی جلودار ارتش ترکیه نخواهد بود.»

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، مولود چاووش اغلو، وزیر خارجه ترکیه، روز دوشنبه گفت: «ما مشکلی با برنامه دولت سوریه برای ورود به عفرین به منظور مبارزه با تروریست‌های ی‌پ‌گ و ‌پ‌ک‌ک نداریم. اما در صورتی که دمشق بخواهد از تروریست‌ها دفاع کند، هیچ مانعی جلودار نیروهای ترکیه نخواهد بود.

وی در حالی این اظهارات را بیان کرد که تلویزیون دولتی سوریه در گزارشی اعلام کرد نیروهای حامی دولت سوریه «تا ساعاتی دیگر» وارد منطقه عفرین خواهند شد.

یک مقام کُرد پیش از این به خبرگزاری رویترز گفت نیروهای کُرد سوری و دولت دمشق توافق کرده‌اند نیروهای دولتی سوریه در مناطق مرزی این کشور با ترکیه مستقر شوند تا با عملیات نظامی ترکیه در عفرین، مقابله کنند.

با این حال، یک نماینده ی پ گ در عفرین در گفتگو با اسپوتنیک این خبر را تکذیب کرد. وی گفت به دلیل این‌که این گزارش‌ها منتشر شده است، شهروندان در عفرین و حلب به اشتباه می‌پندارند ارتش سوریه وارد عفرین شده است، در حالی که تنها اتوبوس‌های غیرنظامی وارد این شهر شده اند.

وی گفت در صورتی که درباره این مسئله (ورود ارتش سوریه به عفرین) توافقی صورت بگیرد، ی‌پ‌گ آن را از طریق بیانیه‌ای اعلام خواهد کرد.

چاووش اوغلو گفت: «ما برای حذف تهدید علیه امنیت ملی خود، عملیاتی نظامی را در عفرین آغاز کرده ایم و بر انجام آن مصممیم. اکنون پرسش اینجاست که آیا نیروهای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، وارد عفرین خواهند شد یا خیر و اگر وارد می‌شوند، دلیل آن چه خواهد بود. اگر آن‌ها برای بیرون کردن ی‌پ‌گ می‌آیند، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. اما در صورتی که از این تروریست‌ها دفاع کنند، هیچ فردی نمی‌تواند ما را متوقف کند. این مسئله شامل عفرین، منبج و شرق فرات نیز می‌شود.»

انتهای پیام/

احتمال تقابل نیروهای ترکیه و ارتش سوریه در منطقه عفرین

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
اینقدر نمی فهمد که کشور سوریه صاخب دارد . حالا هم باید از این کشور خارج شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
واقعا
آخرین اخبار