افزایش 9 درصدی تعداد زنبورداران و کلونی ها در شهرستان سرعین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین از افزایش 9 درصدی تعداد زنبورداران و کلونی ها در شهرستان سرعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،محمدابراهیم محمدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: با توجه به این شرایط و نیز رغبت بیشتر افراد برای تولید عسل در منطقه، در سال جاری تعداد زنبورداران و تعداد کلونی ها در این شهرستان نسبت به سال گذشته در مجموع 9 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در سال جاری 350 تن عسل در این شهرستان تولید شد که از این میزان 300 تن مربوط به کندوهای غیر بومی و 50 تن محصول از کندوهای بومی منطقه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین افزود: سرعین با داشتن مراتع غنی از علوفه و گیاهان دارویی متنوع و همچنین شرایط آب و هوایی متعادل یکی از قطب های پرورش زنبور عسل و تولید عسل در استان اردبیل می باشد که علاوه بر زنبورداران بومی پذیرای زنبورداران سایر استان ها نیز می باشد.

محمدی اظهار کرد: به منظور تجمیع آمار و اطلاعات زنبورداران، این اطلاعات توسط کارشناسان جهاد کشاورزی سرعین در سامانه شناسنامه بهره برداران نیز ثبت شده است.

وی افزود: اگر در گذشته شهرستان سرعین را با آبهای گرم و چشمه های بهشتی آن می شناختند، در حال حاضر این شهرستان را با عسل سبلان، زعفران، بوقلمون، بلدرچین و کبک، قارچ تولیدی خوراکی و تولیدات کشاورزی آن می شناسند و با در نظر گرفتن جمیع این موارد نیاز به احداث و تشکیل صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولات کشاورزی و دامی، عسل و تولید محصولات جانبی آن در منطقه احساس می شود.

انتهای پیام/ح

تولید 350 تن عسل در شهرستان سرعین

برچسب ها: کشاورزان ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.