در بیانیه پایانی گردهمایی سراسری روحانیون سپاه مطرح شد؛

پیروزی انقلاب عامل تحولات مهمی در منطقه و جهان شد

شرکت کنندگان در گردهمایی سراسری روحانیون سپاه در بیانیه‌ای تاکید کردند: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری روحانیت بیدار و هوشیار که در رأس آن خمینی کبیر قرار داشت عامل تحولات مهمی در منطقه و جهان شد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت کنندگان در گردهمایی سراسری روحانیون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان اجلاسیه خود در بیانیه‌ای مواضع خود پیرامون مسائل جاری داخلی و بین المللی را اعلام کردند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى بِآیاتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ (ابراهیم ۵)

روحانیت در یک قرن و نیم گذشته از قیام تنباکو تا نهضت مشروطه و نهضت نفت پیشتاز مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی و دخالت بیگانگان بوده و همیشه بر آزادی و آزادگی مردم تحت پرچم اسلام و بر حفظ استقلال کشور تأکید داشته است.

پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری روحانیت بیدار و هوشیار که در رأس آن خمینی کبیر قرار داشت عامل تحولات مهمی در منطقه و جهان شد.

روحانیت با اتکای به اسلام ناب و بازسازی اندیشه دینی توانست اصلاحاتی عمیق و بنیادین در نظام اجتماعی ما به وجود آورد که شکل گیری یک نظام دینی و طرح دین در قالب نظام امت و امام در راستای همین مقوله است هم اینک امواج خروشان انقلاب اسلامی می‌رود تا چنان زلالی جوشیده از حوزه‌ها در یک بسته تکاملی بساط سلطه گری بدخواهان و شیاطین شرق و غرب را برچیند و یا در هم پیچد.

بدین سان حوزه‌های علمیه و روحانیت متعهد از همان آغاز مورد خشم استکبار جهانی قرار گرفت چرا که آن را الهام بخش و چشمه جوشانی می‌دانست که با فوران خود هر انحراف و ناپاکی را از سر راه اسلام و انقلاب شست.

نقش عظیم و تأثیر تعیین کننده روحانیت و ولایت فقیه در تکوین انقلاب و ایجاد نظام سیاسی و اجتماعی کشور با همراهی توده مردم به هیچ کس پوشیده نیست و هیچ زمانی به اندازه امروز این نقش مشهود و نیرومند نبوده است امروز بیش از هر روز روحانیت متعهد و دلسوز و آگاه به عنوان سمبل مقاومت و سازش ناپذیری در داخل و خارج مطرح است.

با جرأت می‌توان گفت: تنها گروهی که آمریکا و ایادی وی از آن ناراحتند و بیشترین تحقیر خود را از آن ناحیه می‌دانند، روحانیت آگاه و مبارزه است. زیرا این نهاد دینی و مردمی پایگاه نیرومندی است در بسیج و شورآفرینی توده‌های علیه دشمنان و مخالفان البته دشمنان کاملا به این نقش پی برده اند و تلاش می‌کنند این نقش را از روحانیت جدا کنند و با جوسازی‌ها و ایجاد شبهه نقش آفرینی روحانیت را کم رنگ نمایند دشمن در اشتباه است.

روحانیت آگاه، ولایتمدار، دلسوز، متعهد همانند گذشته از همه توان خود بهره گرفته و در جهت استقرار انقلاب اسلامی تلاش نموده و تا حد جان فشانی با این انقلاب اسلامی و مردم ایران اسلامی همراهی خواهد کرد، البته روحانیت این اقدامات را وظیفه و تکلیف خود می‌داند و کوچکترین منتی بر مردم و انقلاب ندارد خادم اسلام و خدمت گذار ملت است.

ذی طلبگی و وابسته نبودن روحانیت به طبقه مرفه و اشرافی جامعه و حضور آنان در تمامی گروه‌های مردم از عوامل مهمی به شمار می‌رود که باعث شده در مواقع حساس، این قشر بتواند با جهت گیری صحیح منطبق با خواسته‌های مردم حرکت کند روحانیت با الگو گرفتن از سیره امامان معصوم و تکیه بر شرع مقدس و حمایت ملت عزیز ایران توانست پیام اصلی انقلاب را به گوش همه مسلمانان و مستضعفان عالم برساند. شعار‌هایی همچون مبارزه با ظلم و استبداد مبارزه با غرب به سرکردگی امریکا، تلاش برای اقامه عدل و عدالت خواهی، روحانیت برای حفظ اسلام و انقلاب در کنار اقشار مختلف مردم در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و با اهداء بهترین‌ها توانست به وظیفه دینی، شرعی و ملی خود عمل نماید و افتخار می‌کند در کسب پیروزی‌های این ملت سرافراز شریک بوده است و در این اجتماع بزرگ یاد و خاطره شهیدان عزیز را گرامی می‌داریم.

امروز شهید آیت الله محلاتی، شهید میثمی، شهید ردانی پور و شهدای دیگر بگوییم و افتخار کنیم که روحانیت در حفظ و حراست از اسلام و ارزش‌های اسلامی همیشه جلودار بوده و هست و خواهد بود انشاءالله.

در این روز‌های حساس که وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شده ایم شاهد پیشرفت ها، دستاورد‌های نظام اسلامی ایران در اوج قله‌های سربلندی و افتخار و عزت بیش از گذشته هستیم، الحمدلله با توکل به خداوند و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله العالی) این انقلاب توانسته است به عنوان الگوی نجات بخش جامعه بشری مطرح گردد و الحمدلله مایه مباهات مسلمانان و مستضعفان جهان شده است.

ما روحانیون سپاه و بسیج در ایام شهادت حضرت زهرا (س) و در این تجمع بزرگ که به یاد شهداء گرد آمده ایم موضع خویش را همراه با فریاد بت شکنانه الله اکبر خامنه‌ای رهبر اعلام می‌داریم:

۱-تجدید عهد و پیمان و بیعت با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب حضرت امام و تبعیت همه جانبه از رهنمود‌ها و منویات امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را برخود فرض دانسته و بر التزام عملی به اصل ولایت مطلقه فقیه که استقرار حکومت انبیاء و امامان معصوم است تأکید می‌نماییم.

۲-در این اجتماع بزرگ از استقلال و امنیت کشور که زمینه ساز رشد و تعالی ایران اسلامی است دفاع نموده و از آنچه سبب عزت و سربلندی کشور گردد و توانمندی ایران اسلامی را در دفاع از انقلاب و دستاورد‌های آن تقویت کند با همه وجود حمایت می‌کنیم.

۳-این انقلاب متعلق به همه مردم بخصوص قشر مستضعف و ضعیف جامعه می‌باشد. از مسئولین کشور می‌خواهیم در تأمین زندگی کریمانه و عزت مدارانه ملت عزیزمان تلاش جهادگونه نموده و با پرهیز از اشراف گری و متواضعانه و صادقانه به این ملت خدمت نمایند.

۴-از مسئولین و بخصوص قوه مجریه می‌خواهیم در مناسبات بین المللی و منطقه‌ای به اصول، عزت، مصلحت و حکمت توجه نموده و در استیفای حقوق این ملت و منافع با اتخاذ مواضع شجاعانه و قاطع در مقابل کشور‌های ظالم و زورگو بخصوص آمریکا و متحدانش ذره‌ای عقب نشینی ننمایند.

۵-یکی از شعار‌های اصلی انقلاب دفاع از ملت‌های مظلوم و مقابله با ظلم و استکبار است از مسئولین می‌خواهیم بهتر از گذشته از ملت بی دفاع عراق، لبنان، فلسطین، سوریه، یمن و بحرین حمایت نموده و در مقابل متجاوزین به ملت‌ها اقدامات پشیمان کننده را ادامه دهند.

۶-فلسطین قلب تپنده امت اسلامی است، اسرائیل غده سرطانی است، ما روحانیون نقشه رذیلانه سردمداران کفر الحاد آمریکا، اسرائیل، مرتجعان منطقه که انتقال پایتخت رژیم غاصب و ظالم صهیونیستی را در سر می‌پرورانند شدیدا محکوم نموده و از حقوق حقه ملت مظلوم فلسطین حمایت و پشتیبانی می‌نماییم.

۷-وجود تبعیض و فساد شایسته این نظام و ملت عزیز ایران اسلامی نیست ما از مسئولین امر می‌خواهیم با این پدیده‌های شوم با شناسایی ریشه‌ها و مؤثرترین شجاعانه برخورد نموده و در برپایی عدالت اجتماعی محافظه کاری ننمایند.

۸-ما آمریکای جنایت کار را دشمن شماره یک این ملت دانسته و از مسئولین می‌خواهیم براساس آیه شریفه قرآن اشداء علی الکفار با ستمکاران و متجاوزان به حقوق ملت‌ها برخورد نموده و از خوش بینی و پهن کردن قالی قرمز برای آنان بشدت پرهیز نموده و در پسا برجام به تأسی به منویات و هشدار‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی) نسبت به نفوذ و رخنه دشمنان حساس بوده و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و همه دلسوزان به نظام با هوشیاری تمام از انقلاب و این ملت دفاع نمایند.

۹-از حضور ملت شریف، ولایتمدار، متدین، ایثارگر که با بصیرت خود در مراسم ۲۲ بهمن برگ زرین دیگری بر افتخارات این کشور افزودند قدردانی نموده از مسئولین می‌خواهیم به امور اقتصادی مردم صادقانه توجه نموده و نسبت به اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی، حل مشکلات مردم اقدام لازم بعمل آورند.

۱۰-فتنه ۸۸ خط قرمز نظام است کسانی که در فتنه شریک بودند نباید در مراکز تصمیم گیری و مسئولیتی قرار گیرند از مسئولین می‌خواهیم نسبت به این مهم توجه نموده و با متجاوزان به حقوق ملت و حرمت شکنان پرچم عزای امام حسین (ع) قاطعانه و شجاعانه برخورد نمایند.

۱۱-فضای مجازی مورد طمع دشمن قرار گرفته است از مسئولین می‌خواهیم به ارزش‌های اصیل اسلامی این ملت توجه ویژه نموده و نسبت به شبکه اینترنت ملی سرمایه گذاری نموده و اقدامات لازم را درجهت حذف جدی طرح ضدفرهنگی ۲۰۳۰ انجام داده و تمامی مراحل اجرایی آن را غیرقانونی اعلان نمایید.

۱۲-خانواده شهداء چشم و چراغ این ملت هستند، ما از مسئولین می‌خواهیم صادقانه به وصایای شهداء که پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه می‌باشد توجه نموده و اسباب رضایت و خشنودی خانواده شهداء را در ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری فراهم سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار