اجرای بیش از ۷ پروژه بیابان زدایی درشرق استان کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت:بیش از ۷ پروژه بیابان زدایی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد با محوریت شهرستان ریگان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،مهدی رجبی زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان امروز در سفر به شهرستان ریگان گفت: اجرای طرح‌های بیابان زدایی در شرق استان با محوریت شهرستان ریگان با سابقه ۳۵ ساله در حال اجرا می‌باشند.
وی ابراز کرد :با توجه به تغییر اقلیم منطقه وشدت طوفان‌های شدید شن در این شهرستان بیابان زدایی در این شهرستان در حال افزایش است.
مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان از اجرای ۷ پروژه بیابان زدایی شامل نهالکاری در ۱۰۰۰ هکتارمالچ پاشی در ۲۵۰۰ هکتارمالچ پاشی طرح‌های تله رسوبگیر بادشکن زنده ومرده و.. خبر داد.
رجبی زاده تصریح کرد: تمامی طرح‌های منابع طبیعی استان در شهرستان ریگان ۵ ساله می‌باشند که ۵۲۸ میلیارد تومان به این طرح ها اختصاص یافته است.
وی افزود: با اجرای این طرح‌ها امنیت نسبی برای اهالی روستا‌های شهرستان ایجاد خواهد شد وروستا‌های ریگان از هجوم شن‌های روان در امان خواهند ماند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اظهار کرد: ۷۰ درصد اجرای طرح‌ها با همکاری جوامع محلی در شهرستان انجام خواهد شد.
رجبی با اشاره به اینکه اجرای این طرح می‌تواند از هجوم شن‌های روان به ۳۰ روستا وجاده ترانزیت ریگان -چابهار از شن‌های رووان در امان بمانند .
وی افزود: پروژه های بیابان زدایی در شهرستان ریگان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .
ریگان کانون بحران فرسایش بادی وریزگرد‌ها در شرق کشور می‌باشد.

انتهای پیام/ی

جلوگیری از هجوم شن های روان به 30روستای ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار