حکیم زاده مطرح کرد:

وجوه دریافتی برای پیک نوروزی باید بازگردانده شود

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه وجوه اخذ شده برای پیک نوروزی باید بازگردانده شود از ضرورت تهیه کتاب داستان رایگان برای مناطق محروم خبر داد.

وجوه دریافتی برای پیک نوروزی باید بازگردانده شودرضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره تغییر در روند تکالیف نوروزی دانش آموزان دوره ابتدایی عنوان کرد: با توجه به اینکه پیک‌های نوروزی در تعمیق آموزه‌ها به دانش آموزان چندان موثر نبودند و  تکمیل آن به فرایندی پر تنش برای خانواده‌ها تبدیل شده بود اقدامی جایگزین برای پیک‌های نوروزی در نظر گرفتیم.

 وی ادامه داد: فرآیند داستان خوانی،  داستان نویسی و داستان گویی جایگزین پیک‌های نوروزی شد و این عمل علاوه بر آنکه فرصت آشتی با کتاب را به دانش آموزان می‌دهد بار تربیتی بالایی دارد و مهارت‌های گفتاری و نوشتاری را تقویت می‌کند.

 معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: دانش‌آموزان بنا بر علایق خود کتابی را در نظر می‌گیرند و طی دوران نوروز این کتاب را مطالعه می‌کنند و با قلم خود قصه‌ای می‌نویسند.

ممنوعیت تبلیغ کتاب‌های خاص در مدارس

 حکیم زاده تصریح کرد: در مدارس، تبلیغ و اجبار به خرید کتابی خاص برای قصه‌خوانی در ایام نوروز  ممنوع است و علاوه بر آن اقداماتی نظیر تهیه یک کتاب برای همه دانش‌آموزان به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و  هر دانش آموز باید کتابی متفاوت را برای ایام نوروز انتخاب کند.

 وی درباره اخذ وجه بابت پیک‌های نوروزی گفت: هرگونه وجهی که مدارس از خانواده‌ها گرفته‌اند باید به آنها باز گردانند علاوه بر آن پیش از حذف پیک‌های نوروزی هرگز توزیع پیک به طور متمرکز در سراسر کشور مد نظر نبوده است و در موارد محدودی که چنین مسائلی مطرح شده  است، باید وجوه دریافتی به خانواده‌ها باز گردد.

احیای کتابخوانی با حذف پیک نوروزی

 معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: با همکاری سازمان‌های مرتبط با آموزش و پرورش سعی داریم فرهنگ سازی برای احیای کتابخوانی در دانش‌آموزان صورت گیرد تا در تعطیلات نوروزی تمرینی برای اشاعه این فعالیت داشته باشیم و با توجه به فعالیت فضای مجازی این فرصت مناسبی است تا با کتاب آشتی کنیم.

استقبال از کمک‌ برای تهیه کتاب رایگان در مناطق محروم

 وی با اشاره به اینکه کتاب‌خوانی مهارت‌های گفتاری و نوشتاری دانش‌آموزان را تقویت می‌کند، یادآور شد: اگر در نظر داریم، فرصتی فراهم شود که دانش‌آموزان مناطق محروم هم دسترسی رایگان به کتاب‌های داستانی داشته باشند، از کمک‌های دیگران برای تهیه کتب رایگان استقبال می‌کنیم تا در ایام نوروز فرصت داستان‌خوانی و داستان نویسی برای همه دانش‌آموزان ابتدایی فراهم شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Moon
۱۸:۲۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
خواهشا یه فکری هم به حال دبیرستانی ها بکنید . ما کل امیدمون برای استراحت ، تعطیلات عید هست، ولی معلما به قدری تکلیف میدن ک هیچ چاره ای نمی مونه
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۲۰:۳۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
مدیرکل استان سیستان وبلوچستان اعلام کرد ما امسال پیک می دهیم چون پیگ چاپ شده پول هم جمع کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
خوب این چه کاریه از اول میگفتید پول نگریم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۰:۴۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
دوست خوبم بنده از اعضاء انجمن یه دبستان دولتی هستم وسالهای گذشته نیز برای دوسال منشی ویک سال رئیس انجمن دبستان بودم چیزهایی دیدم که باید خون گریه کرد مدیر دبستان باید به کمک انجمن وجه قبوض آب وبرق و گاز وتمام وجوهات مدرسه رو از خیرین اون هم با هزار التماس و امتنان جمع کنند وهیچ وجهی به مدارس دولتی از سوی دولت پرداخت نمیشود ودر جواب انجمن اولیا گفته میشود سرانه صفر است ولی همین دوستان آموزش پرورشی به خوانواده ها میگویند هیچ هزینه ای به مدرسه نباید پرداخت کنید پس مدرسه را با جیب خالی که نمیشه اداره کرد.من که پشت دستم را داغ کردم دیگه هرگز عضو یت انجمن را نپذیرم ولی بدی به حال اون دانش آموزانی که باید در مدارس دولتی درس بخوانند.
آخرین اخبار