با مخترعین ایرانی؛

کیفیت دارو‌های ضد سرطانی را به کمک فناوری‌های نوین تشخیص دهید

محققان کشورمان موفق به تولید غشا‌هایی شده‌اند که کیفیت دارو‌های ضد سرطان را مشخص می‌کند.

کیفیت دارو‌های ضد سرطانی را به کمک فناوری‌های نوین تشخیص دهیدبه گزارش خبرنگار حوزه فناوري هاي نوين گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش بنیانی بپردازد که محققان شرکت‌های دانش بنیان  یا دانشگاه‌‌های سراسر کشور موفق به تولید آنها شده اند.

چند تن از محققان دانشگاهی کشورمان موفق به تولید غشای پلیمری مایع بر پایه نانوتکنولوژی شده‌اند که کیفیت یک داروی ضد سرطان را تشخیص می‌دهد و میزان کارکرد و همچنین عملکرد آن را مشخص می‌کند.

محقق این محصول در گفتگو با خبرنگار  حوزه فناوری های نوين گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این غشاهای مایع اظهار کرد:ما با روش‌های الکترونیکی این غشاها را تولید و در پلاسمای خون وارد می‌کنیم تا با اعمال الکترونیکی مشخص شود که عملکرد داروها به چه صورتی بوده است.

ايجاد روش های نوين جهت  تشخيص كيفيت داروها

وی با بیان اینکه با روش معمولی نمی‌تون اندازه گیری‌های لازم را انجام داد، تصریح کرد: با اعمال الکترونیکی که انجام می‌دهیم می‌توانیم میزان داروی داخل خون را شناسایی کنیم، این غشاهای الکترونیکی مشخص می‌کنند که یک دارو بسته به اینکه مکانیزمش به چه صورت است یا چه کیفیتی دارد؟

این محقق كشورمان یادآور شد: داروهای ضد سرطانی از کشورهای مختلف وارد ایران می‌شوند و برخی از آنها هم در داخل کشور تولید می‌شوند اگر به دنبال این هستیم که داروهایی با کیفیت و مناسب را تولید کنیم، باید به کمک این غشاهای الکترونیکی آنها را اندازه کنیم تا کیفیت آنها و کارکرد آنها مشخص شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار