نقوی حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تنها دلیل مرگ کاووس سید امامی حلق آویز شدن است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مطابق گواهی پزشکی قانونی، تنها دلیل مرگ کاووس سید امامی حلق آویز شدن است.

تنها دلیل مرگ کاووس سید امامی حلق آویز شدن استسید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بررسی پرونده خودکشی کاووس سید امامی که به اتهام جاسوسی در زندان اوین بازداشت بود، اظهار کرد: کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس امروز صبح جلسه فوق العاده ای را تشکیل داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه فیلم به طور کامل توسط اعضای کمیسیون مورد بازبینی قرار گرفت، افزود : اعضا ملاحظه کردند که سید امامی چه اقداماتی را انجام می‌دهد و چه صحنه سازی‌هایی می کند تا زمینه عملیات خود را فراهم کند .

وی ادامه داد: وقتی سید امامی لباسش را درمی‌آورد و دور گردن خود می پیچد، تخت خوابش را طوری بازسازی می‌کند که نگهبان فکر کند در حال استراحت است.

نقوی حسینی تصریح کرد: صبح آن روز  یکی از ماموران زندان صبحانه سید امامی را می آورد و فکر می‌کند که در حال استراحت و خواب است مامور می رود و پس از ساعتی که بازمی گردد می‌بیند صبحانه را استفاده نکرده و وقتی قصد بیدار کردنش را دارد متوجه می شود، اصلا کسی آنجا نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت:  وقتی  مامور به طرف دستشویی می رود می‌بیند که سید امامی خود را حلق آویز کرده است.
وی با اشاره به اینکه تمام صحنه‌ها و فیلم بررسی شد، اظهار کرد: کالبد شکافی هم این موضوع  را تائید می‌کند.
نقوی حسینی افزود: پس از کالبد شکافی و مطابق گواهی پزشکی قانونی، تنها دلیل مرگ کاووس سید امامی حلق آویز شدن است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سوال که مگرماموری پای دوربین ها جهت کنترل در زندان نمی نشیند، گفت : این انتقاد وارد است و سازمان زندان ها باید پاسخگوی موضوع باشد به جهت اینکه مانیتور بیننده دارد و کنترل می کند.
نقوی حسینی اضافه کرد: البته همه فعالیت‌های سید امامی برای خودکشی بیش از چند دقیقه نیست اما به هر حال کسی که آنجا مامور کنترل مانیتور است سی سال حقوق می گیرد تا این چند ثانیه را مراقبت کند بنابراین قطعا این موضوع دنبال خواهد شد و تا آنجایی که من اطلاع دارم با مسئولین آن بخش برخورد شده و برکنار شده اند.
انتهای پیام/

برچسب ها: خودکشی ، جاسوس ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار