دلیل بروز حواشی در مسابقات سنگنوردی دهه فجر از زبان افلاکی

مسئول برگزاری مسابقات سنگنوردی دهه فجر درباره بروز برخی حواشی در این رقابت‌ها توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان اقبال افلاکی مسئول برگزاری مسابقات سنگنوردی دهه فجر در زنجان درگفت و گو با رادیو درباره علت اعتراض سنگنوردان اظهار کرد: در برگزاری این مسابقات محدودیت امکانات نداشتیم. ۲ ماه قبل در سایت فدراسیون اعلام شد که شرایط مسابقه به این صورت است که متقاضیان باید در پرتال فدراسیون ثبت نام کنند و هزینه غذا، خوابگاه و رفت و آمد به عهده خود افراد است و میزبان و فدراسیون تعهدی نسبت به این موضوع ندارند. کسانی هم که در فرصت ۲ ماهه در پرتال فدراسیون ثبت نام نکرده اند به دلیل این که مسابقات آزاد است، برای حضور باید دو برابر هزینه ثبت نام پرداخت کنند.

او ادامه داد: این دوره هجدهمین دوره مسابقات سنگنوردی دهه فجر بود و ورزشکاران دقیقا از شرایط مسابقات اطلاع داشتند. تعدادی از ورزشکاران که سن آنها از دوره قهرمانی گذشته است، می دانستند این دوره انتخابی بازی های آسیایی جاکارتا است، از حساسیت بالایی برخوردار است و فدراسیون برای حضور نوجوانان و جوانان درآن زمینه سازی کرده است، در زمانی که مسابقات جام فجر در حال برگزاری بود، به دلیل یک خواسته صنفی که از ابتدا هم نسبت به آن آگاهی داشتند، دست به اعتراض زدند.

افلاکی تصریح کرد: در ماده بولدرینگ ۱۲۲ شرکت کننده حضور داشتند. ۲۰ نفر به مرحله بعدی راه یافتند که ۶ نفر از آن ها عنوان قهرمانی داشتند اما سنشان برای قهرمانی بالا بود و می دانستند در این دوره مقام نمی آورند. این افراد تصمیم می گیرند که مسابقات را تحریم کنند و نوجوانان و جوانان هم تحت تاثیر آن ها قرار گرفتند و از قرنطینه خارج شدند. در ضمن دیروز در مراسم اختتامیه اعلام کردیم کسانی که مقام های اول تا سوم را کسب کرده اند جوایز نقدی به حسابشان واریز خواهد شد. 

انتهای پیام/

اظهارات افلاکی درباره حواشی مسابقات سنگنوردی دهه فجر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.