قیمت زمین های کشاورزی طرح 550 هزار هکتاری افزایش یافت

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان از افزایش 5 برابری قیمت زمین های کشاورزی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی صیاحی، مدیرکل تعاون روستایی خوزستان با اشاره تجهیز، نوسازی و زهکشی زمین های کشاورزی در گام نخست طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی رهبر معظم انقلاب در خوزستان بیان داشت: این امر سبب افزایش 5 برابری قیمت این زمین ها شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش قیمت این زمین ها، سبب تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به ویژه روستاهای مرزی استان به شهرها شده اظهار کرد: قیمت هر هکتار زمین کشاورزی از 100 میلیون رالا پیش از اجرای طرح به 500 میلیون رال پس از اجرای طرح رسیده است.

صیاحی افزایش 3 برابری تولید محصول در زمین های نوسازی شده اشاره کرد و اذعان داشت: ارزش افزوده بالای این زمین ها سبب شده تا کشاورزان انگیزه بسیار بیش تری نسبت به گذشته برای کار در اراضی خود داشته باشند.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان با بیان اینکه از همه تجارب گام نخست طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی، در گام دوم استفاده خواهد شد تا نواقص و کاستی ها برطرف شود تصریح کرد: کشاورزان خوزستان از اجرای این طرح زیربنایی که بخش کشاورزی استان را به کلی متحول می کند استقبال خواهند کرد.

این مقام مسئول افزایش بهره وری از زمین کشاورزی با افزایش تولیدات و بهره گیری سامانه های نوین آبیاری که در شرایط خشکسالی سبب صرفه جویی در مصرف آب شده را از دیگر مزیت های این زمین ها عنوان کرد و افزود: طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی رهبر معظم انقلاب، موجب افزایش تولیدات سالانه کشاورزی خوزستان از 16 میلیون تن فعلی به 25 میلیون تن می شود.

مهدی صیاحی، یکی از اقداماتی که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد سپردن زمین به افراد دلسوز و خبره دانست و اظهار داشت: کشاورزانی که عهده دار کشت و زراعت در این زمین ها می شوند باید با توجه به شرایط خشکسالی روی مسائل آبیاری زمین خود و رفع نواقص بسیار حساس باشند و الگوی کشت را نیز رعایت نمایند.

وی در ادامه گفت: با توجه به تفاهم نامه ای که بین جهاد نصر و تعاون روستایی منعقد شده قرار است بخشی از اعتباراتی که برای گام دوم این طرح در اختیار جهاد نصر قرار می گیرد به تعاون روستایی اختصاص یابد تا بتوانیم تشکل ها را ساماندهی و سپس به موضوع آموزش روی آوریم تا ضمن آموزش لازم به کشاورزان شاهد خروج از کشاورزی سنتی باشیم.

انتهای پیام/گ

افزایش 5 برابری قیمت زمین های طرح 550 هزار هکتاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
زمین های 550 هکتار